جوان سیتی

بی ترمز ها
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
اسفند 1391
بهمن 1391
نويسندگان
حمیدرضا حسنی
کد هاي جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

i

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین

فال حافظ


داستان روزانه

 weather>کد نمایش آب و هوا
۷ نکته خواندنی تغذیه ای  <-PostCategory-> 

محققان همواره بر اهمیت تغذیه مناسب و رژیم سالم تاکید کرده اند اما از آن جا که تنوع مواد غذایی بسیار زیاد است؛ همواره سوالات مختلفی درباره نحوه غذا خوردن و تاثیر ترکیب مواد غذایی مطرح می شود که در این مطلب به نقل از «Readers digest» به بررسی نکاتی در این زمینه می پردازیم.

مصرف همزمان شیر وماهی:برخی معتقدند این ترکیب باعث ظاهر شدن لکه های پوستی می شود اما هیچ علت علمی وجود ندارد که مصرف همزمان شیر و ماهی منع شده باشد. دستورهای غذایی زیادی وجود دارد که در آن از ترکیب ماهی و شیر استفاده شده و هیچ مشکلی هم به وجود نیامده است.

مصرف آب هنگام غذا خوردن:اگر چه مصرف آب باعث احساس سیری می شود، اما به روند گوارش آسیب نمی رساند. مگر این که در حجم زیاد و با اختلاف دمای بسیار نسبت به مواد غذایی مصرف شود.

آیا پس از صرف غذا می توان میوه خورد؟
کارشناسان معتقدند مصرف میوه بلافاصله پس از صرف غذا، ناراحتی گوارشی مانند نفخ و اسیدیته به وجود می آورد. علاوه بر آن، میوه مانع هضم بعضی از مواد مغذی می شود. بنابراین مصرف میوه را به یک ساعت پس از صرف غذای سنگین موکول کنید.

آیا شام خوردن باعث چاقی می شود؟
به گفته متخصصان، این که چه زمانی غذا می خورید باعث چاقی نمی شود بلکه این که چه می خورید و چند کالری مصرف می کنید باعث چاقی می شود. اما باید به این نکته توجه داشت که دیر خوردن غذا در هنگام شب یک عادت ناسالم است و اختلال خواب ایجاد می کند.

آیا می توان بلافاصله پس از غذا خوردن شنا کرد؟
مردم بر این باورند که هنگام هضم غذا، خون در معده جریان پیدا می کند و جریان خون در عضلات کاهش می یابد و این امر به گرفتگی عضله می انجامد و احتمال غرق شدن فرد وجود دارد. اما متخصصان می گویند، هر فعالیت شدید دیگر هم بلافاصله پس از غذا خوردن به استفراغ و گرفتگی عضله منجر می شود.

آیا مصرف شکلات کاکائویی باعث بروز آکنه می شود؟
این باور به قدری شایع است که والدین و نوجوانان آن را قبول کرده اند اما هیچ ادله علمی آن را ثابت نکرده است. در بسیاری از موارد مصرف غذاهای مختلف، علت بروز جوش یا آکنه است و شاید یکی از مواد حساسیت زا شکلات کاکائویی باشد.

آیا مصرف شیر و زعفران روی رنگ پوست کودک تاثیر می گذارد؟
رنگ پوست نوزاد به وراثت ارتباط دارد و مصرف متعادل این مواد تأثیری در رنگ پوست ندارد.
 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 11:36 توسط حمیدرضا حسنی |
فواید دویدن : دویدن برای حافظه خوب است  <-PostCategory-> 

این ورزش&zwnj;ها، نه تنها به سلامت فیزیکی کمک می&zwnj;کنند بلکه تاثیرات شگرفی بر حافظه دارند.
طبق تحقیقات اخیر پژوهشگران دانشگاه کمبریج دویدن سبب بهبود حافظه شده و چون به اکسیژن&zwnj;رسانی بیشتر به مغز کمک می&zwnj;کند در شکل&zwnj;گیری صدها هزار سلول جدید حافظه هم دخیل است.

انجام مرتب این ورزش چند مرتبه در هفته می&zwnj;تواند سبب رسیدن مغز به نهایت قابلیت خود شود. پیش از این گروهی از عصب شناسان آلمانی، با بررسی تواناییهای مغزی چندین دونده در طی چند هفته متوجه شده بودند که قدرت تمرکز و حافظه تصویری در آنها بسیار بالا رفته است.

شرکت کنندگان در این تحقیق باید دو جلسه در هفته را به دویدن اختصاص می&zwnj;دادند و پس از آن تست&zwnj;های مشکلی را انجام می&zwnj;دادند. محققین متوجه شدند در حالی که حافظه این دوندگان در بخش اعداد و ارقام چندان تغییری نداشت، توانایی آنها در به یاد آوردن تصاویر و اشکال و همچنین انجام دادن امور بصری مانند خواندن نقشه یا ساختن چیزی از روی راهنمای مصور، به طور اساسی بهبود یافته بود. برای اثبات این نظریه، محققین در میانه کار، هر گروه از دوندگان را به چند زیر گروه تقسیم کردند و تنها یکی از این زیر گروهها به دویدن ادامه داد، اعضایی که به دویدن ادامه نداده بودند، در انجام تستها به طور مشخصی دچار کاهش دقت و صحت عمل شدند.

 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 10 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 10:28 توسط حمیدرضا حسنی |
ده ورزش برای تقویت زانو  <-PostCategory-> 

 

اگر می خواهید زانوانی قوی و محکم داشته باشید ، توصیه می کنیم این ورزش ها را انجام دهید :

 

 

 

1) محکم کردن زانو : بنشینینید و پاها را مقابل خود دراز کنید . زانوی خود را هر چه محکم تر راست کنید ، آن را به زمین فشار دهید و هم زمان پا را از مچ به سمت خود بکشید .زانو را تا پنج شماره راست نگه دارید سپس آن را کاملاً شل کنید . (سه بار در روز هر بار 10مرتبه)

 

 

 

2) محکم کردن زانو در حالت ایستاده یا نشسته : باید این تمرین را در فعالیت های روزمره خود بگنجانید .برای مثال هنگامی که برای مدت طولانی نشسته اید به دفعات زانوی خود را راست کنید .

 

 

 

3) محکم کردن زانو با حمایت پاشنه : بنشینید و پاهای خود را دراز کنید .جسمی مانند حوله ای تا شده یا یک تکه چوب به ارتفاع پنج سانتی متر را زیر پاشنه خود قرار دهید . عضلات ران را سفت کنید و انگشتان را از مچ پا به سمت خود بکشید . تا ده بشمارید سپس عضلات را شل کنید و این تمرین را حداقل دو بار در روز و هر بار ده مرتبه انجام دهید .

 

 

 

4) بالا بردن پا در وضعیت کشیده : بنشینید و پاها را راست کنید . درحالیکه زانو را در وضعیت کشیده قفل کرده اید پای آسیب دیده را بالا ببرید . سپس تا نزدیکی زمین پایین بیاورید . این تمرین را به صورت متوالی و سریع ده بار انجام دهید و سعی کنید به سی برسانید.

 

 

 

5) بالا بردن پا با وزنه : بنشینید و پاهای خود را راست کنید .وزنه ای روی مچ پا قراردهید پاها را در همان حالت راست بودن بالا ببرید سپس به آرامی پایین بیاورید . برای شروع وزنه نباید از یک کیلوگرم بیشتر باشد . وزنه را به تدریج سنگین تر کنید. مراقب باشید که زانو در وضعیت کشیده باشد . تمرین را با 5بار شروع کنید و به تدریج به 5سری ده تایی برسانید.

 

 

 

6) چرخش مفصل ران : بنشینید و مفصل های پاهای خود را راست کنید . در حالی که زانو را در همان وضعیت کشیده قفل کرده اید پا را بالا ببرید و دایره هایی را با پای خود در فضا رسم کنید و آن را به سری های ده تایی برسانید . این تمرین را با افزودن وزنه به مچ پا انجام دهید.

 

 

 

7) حرکت الفبا : بنشینید و پاهای خود را راست کنید . در حالی که زانو را صاف نگه داشته اید پا را بالا ببرید و بدون توقف حروف الفبا را در فضا بنویسید . وقتی این تمرین برایتان آسان شد آن را با افزودن وزنه به مچ پا ادامه دهید.

 

 

 

8) بالا بردن پا در وضعیت نشسته : بنشینید و پاها را راست کنید .در حالی که زانو را در وضعیت کشیده قفل کرده اید پا را بالا ببرید و به صورت عرضی آن را به یک سو ببرید و به آرامی به سمت مرکز برگردانید و آن گاه به نرمی پایین بیاورید . این حرکت را با هر پا 5 بار تکرار کنید و به تدریج به سه سری ده تایی برسانید . سپس این تمرین را با افزودن وزنه به مچ پا ادامه دهید.

 

 

 

9) دور کردن مفصل ران : به پهلو بخوابید به نحوی که پای آسیب دیده بالا قرار گیرد . زانو را راست نگه دارید و پا را از زانو بالا ببرید تا سه بشمارید و سپس به آرامی پایین بیاورید .با 5 بار شروع کنید و به تدریج تعداد تمرین را به سه سری ده تایی برسانید و سپس با افزودن وزنه به مچ پا آن را ادامه دهید.

 

 

 

10) بالا بردن پا در وضعیت دمر : روی شکم بخوابید . زانو را راست نگه دارید و پا را از عقب کمی بالا ببرید. این وضعیت را تا سه شماره حفظ کنید سپس به تدریج پا را پایین بیاورید . این تمرین را با هر پا 5 بار انجام دهید به تدریج آن را به سه سری ده تایی برسانید و سپس با افزودن وزنه به مچ پا ادامه دهید .

 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 10 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 10:28 توسط حمیدرضا حسنی |
چند راه حل ساده برای کوچک کردن شکم  <-PostCategory-> 

اگر تصمیم گرفته&zwnj;اید از چربی اطراف شکم خود خلاص شوید و شکمتان را کوچک کنید کافیست به چند دستورالعمل ساده که به تازگی در کتاب جدیدی تحت عنوان &laquo;رژیم غذایی شکم صاف&raquo; ارائه شده است عمل کنید.

در این کتاب که نوشته دو تن از سردبیران مجله بهداشتی و کارشناسی &laquo;پیشگیری&raquo; است، آمده است: کسانی که قصد دارند شکم خود را کوچک کنند باید در روز چهار وعده غذایی حاوی 400 کالری انرژی مصرف کنند، هیچگاه بیش از 4 ساعت گرسنه نمانند و حتما از چربی&zwnj;های اشباع نشده تک زنجیره&zwnj;ای به غذاهای خود بیفزایند.

به گزارش شبکه خبری سی&zwnj;بی&zwnj;اس نیوز، در ادامه این مطلب تاکید شده است که علاوه بر اقدامات فوق این اشخاص همچنین باید مطلع باشند که وقتی بدنشان تحت استرس قرار می&zwnj;گیرد هورمونی موسوم به کورتیزول در خون آزاد می&zwnj;شود که بعدا این هورمون به چربی دور شکم تبدیل می&zwnj;شود. بنابراین آموزش چگونگی کنترل استرس در طول زندگی می&zwnj;تواند به کاهش این نحوه تولید چربی دور شکم کمک کند. بعلاوه به این افراد توصیه می&zwnj;شود که از یک حمایت گروهی اجتماعی قوی بهره&zwnj;مند باشند و با دوستان خود حتما ارتباط بگیرند تا از این حمایت گروهی برخوردار شوند. علاوه بر اینها این افراد موظف هستند هر چیزی را به هر مقداری که می&zwnj;خورند، یادداشت کنند تا کنترل آن برایشان آسانتر شود.

همچنین در مقاله&zwnj;ای که در همین رابطه در شبکه خبری تورنتو نیوز فهرستی از اسامی مواد خوراکی ارائه شده است که می&zwnj;توانند چربی&zwnj;های بدن را بسوزانند و به نوبه خود در کاهش چربی دور شکم موثر هستند.

این خوردنی&zwnj;ها شامل کرفس، جوی دو سر، توت&zwnj;ها، دانه&zwnj;ها، چای سبز، گریپ فرود و مغز خشکبار هستند. تقریبا تمام این خوردنی&zwnj;ها حاوی مقادیر زیادی فیبر طبیعی و خوراکی هستند که مصرف آن برای کاهش وزن بسیار توصیه می&zwnj;شود. برای مثال توصیه می&zwnj;شود که جوی دو سر را جزو رژیم&zwnj; غذایی روزانه خود قرار دهید چون حاوی مقادیر زیادی فیبر محلول در آب است و در نتیجه انرژی را با سرعت کمتری در بدن آزاد می&zwnj;کند و باعث می&zwnj;شد که دیرتر گرسنه شوید.

همچنین انواع توت&zwnj;ها مثل توت فرنگی، توت وحشی یا تمشک آبی نیز منبع غنی از فیبر طبیعی هستند که سرعت جذب کربوهیدرات&zwnj;ها را در بدن کاهش می&zwnj;دهد. این خوردنی از افزایش سطح انسولین در بدن جلوگیری می&zwnj;کند این تاثیر باعث می&zwnj;شود که ذخیره چربی در بدن کاهش پیدا کند.

دانه&zwnj;ها نیز حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند که جذب چربی را در بدن کاهش می&zwnj;دهند. دانه&zwnj;ها همچنین حاوی پروتئینی هستند که وجود آن برای ساخته شدن عضلات بدن ضروری است.

چای سبز نیز سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می&zwnj;برد لذا بدن کالری بیشتری را می&zwnj;سوزاند و چربی کمتری را ذخیره خواهد کرد. گریب فروت هم با همین روش افزایش سوخت و ساز بدن به کاهش وزن کمک می&zwnj;کند.

مغزها نیز شامل بادام، گردو و فندق منابع غذایی فوق العاده سالم و طبیعی و همچنین سرشار از ویتامین&zwnj;ها، املاح پروتئین&zwnj;ها، فیبر و چربی&zwnj;های اشباع نشده هستند که به کنترل قند خون و نیز کاهش چربی بدن کمک می&zwnj;کنند البته متخصصان تاکید دارند که در مصرف مغزها همیشه باید تعادل را رعایت

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 10 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 10:28 توسط حمیدرضا حسنی |
خانم‌ها از این‌کار خود‌داری کنند‌  <-PostCategory-> 
رئیس بیمارستان امید مشهد در ارتباط با عوامل ایجادکننده سرطان پوست خاطرنشان کرد: عامل ایجاد این نوع سرطان اشعه ماورا بنفش است و بر این اساس بیشتر افرادی به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند که در معرض نور آفتاب شدید و به صورت مداوم باشند.
 
 

رئیس بیمارستان امید مشهد گفت: سرطان پوست کم خطرترین بیماری در گروه سرطان‌ها است که به جز موارد خیلی محدود مرگ و یا معلولیت‌های جدی به همراه ندارد.

امیر آل داوود عصر امروز در حاشیه نشست هفته ملی سرطان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سرطان جزو سرطان‌های شایع است که در ‌شمارش افراد مبتلا به سرطان مبتلایان به این نوع ویژه از سرطان محاسبه نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: این بیماری به طور معمول به راحتی درمان نی‌شود و به دلیل اینکه ضایعات آن به راحتی قابل دیدن است معمولا سریعا تشخیص داده می‌شود.

رئیس بیمارستان امید مشهد در ارتباط با عوامل ایجادکننده سرطان پوست خاطرنشان کرد: عامل ایجاد این نوع سرطان اشعه ماورا بنفش است و بر این اساس بیشتر افرادی به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند که در معرض نور آفتاب شدید و به صورت مداوم باشند.

آل داوود یادآور شد: به عنوان مثال گروه‌های شغلی مانند کشاورزان و یا افرادی که در مناطق گرمسیر در فضای بیرونی کار می‌کنند در معرض این سرطان هستند.

وی با تاکید براینکه پیشگیری از هر نوع درمانی مقرون به صرفه‌تر است اظهار کرد: به راحتی می‌توان با استفاده از موانع فیزیکی مانند کلاه و یا دستکش و یا استفاده از کرم‌های ضد آفتاب تا حدود زیادی از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کرد.

رئیس بیمارستان امید مشهد با اشاره به علائمی که سرطان پوست می‌تواند به همراه داشته باشد متذکر شد: به وجود آمدن ضایعه‌ای مزمن که ادامه پیدا کند، خال‌هایی که رنگ آنها تغییر کند و یا حجم آنها تغییر پیدا کند، ضایعه‌های پوستی که به وجود بیایند سطح ناصافی داشته باشند و خونریزی کنند از جمله علائمی هستند که می‌توان از آنها به عنوان علائم سرطان پوست یاد کرد.

آل داوود تاکید کرد: یکی از انواع نادر خطرناک در سرطان‌های پوست ملانوم نام دارد که به شکل خالی در بدن ظاهر می‌شود که قسمت‌های متفاوت آن رنگ‌های متفاوتی دارند، مرز مشخصی ندارد و سطح آن خونریزی می‌کند.

وی ادامه داد: به طور کلی احتمال ابتلا به سرطان پوست در افراد سفید پوست بیشتر از سیاه پوستان است و بانوانی که پوست روشن دارند باید از برنزه کردن آن به ویژه با دستگاه‌هایی که لامپ‌های مولد دارند خودداری کنند.

*مصرف شوری احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد

رئیس بیمارستان امید مشهد در ارتباط با عواملی که احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد اظهار کرد: در گذشته تبدیل کردن به ترشی و یا شوری روشی برای نگهداری سبزیجات و صیفی‌جات برای فصل زمستان بوده است.

آل داوود تصریح کرد: در حال حاضر اثبات شده است که موارد مانند شوری، ترشی، خیارشور، گوشت نمک سود و مقوله‌های دیگری از این قبیل احتمال ابتلا به سرطان را افزایش‌ می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از غذاهای آماده مانند کنسروها و یا غذاهای فست فود نیز می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش دهد.

رئیس بیمارستان امید مشهد اضافه کرد: علاوه بر این آب‌های آشامیدنی که در آنها مواد دفعی انسانی و یا حیوانی به نحوی وارد می‌شود می‌تواند سبب بروز سرطان در افراد شود.

آل داوود با اشاره به علائم ابتلا به سرطان معده بیان کرد: این سرطان ممکن است علائم متفاوتی داشته باشد که برخی از آنها عبارت از احساس سیری زودرس، درد یا سوزش معده، کاهش اشتها، لاغری بی‌علت و کم‌خونی و خونریزی از دستگاه گوارش هستند.

وی با اظهار ناراحتی از اینکه معمولا سرطان‌های معده زمانی تشخیص داده می‌شوند که بیماری در مرحله شدید قرار گرفته باشد تاکید کرد: در این بیماری پیشگیری یکی از ارکان مهم است که باید به اصول آن تا حد امکان عمل کرد.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 22:14 توسط حمیدرضا حسنی |
بدون دارو سردردتان را درمان کنید  <-PostCategory-> 

یکی از بیماری‌هایی که شاید افراد زیادی به آن مبتلا باشند سردردهای بسیار سخت است و برای درمان آن نیز باید به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان‌های شیمیایی قرار بگیرند. رفع کردن سر درد به روش‌های مختلفی قابل انجام است به طوری که بسیاری از بیماران سعی می‌کنند تا بدون دارو و قرص این مشکل را بر طرف کنند. در این میان راه‌هایی نیز وجود دارند که خیلی ساده هستند و می‌توانید به سرعت سر دردتان را به کمک آن
بهبود دهید.

غذاهایتان را درست انتخاب کنید

انتخاب درست غذاهایی که می‌خورید می‌تواند به شما در داشتن یک زندگی بدون سر درد کمک کند. فست‌فود‌ها از جمله مهمترین غذاهایی هستند که باعث سردرد می‌شوند و همچنین از خوردن غذاهایی که سرخ شده‌اند یا دودی شده‌اند نیز خودداری کنید چرا که میزان خطر سردرد در بدن شما بیشتر می‌شود.

نفس عمیق بکشید

یکی از بهترین راه‌های از بین بردن سردرد نفس‌های عمیق است که می‌توانید بکشید و به کمک آن باید اکسیژن کافی به سرتان برسانید. این راه یکی از ساده‌ترین و همچنین دردسترس‌ترین روش هاست. نفس عمیق باعث می‌شود تا میزان زیادی از هوا به طور همزمان وارد رگ‌های شما شود و به راحتی از سردرد نجات می‌یابید.

تکنولوژی تعطیل

بسیاری از ما همیشه یک تکنولوژی نزدیک به خودمان داریم. این وسیله می‌تواند تلفن همراه یا لپ‌تاپ باشد که در مواقع افزایش سردرد بهتر است تا آنها را خاموش کنیم. این دستگاه‌ها باعث می‌شود تا استرس‌های زیادی به شما وارد شود و همچنین این استرس به دستگاه‌های داخلی از جمله سر شما فشار وارد می‌کند. با خاموش کردن تکنولوژی‌ها حتی برای چند دقیقه نیز می‌توانید به راحتی از شر سردرد رها شوید.

موهایتان را بشویید

با شستن سر و موها می‌توانید تا میزان زیادی از سردردهای به وجود آمده جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که شانه کردن موها نیز می‌تواند باعث ایجاد سردرد شود و بهتر است هر چند روز یکبار آنها را زیاد شانه نکنید و بگذارید تا حالت خودشان را داشته باشند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 22:3 توسط حمیدرضا حسنی |
قابل توجه پنیر خورها  <-PostCategory-> 

متخصصان علوم پزشکی در اروپا هشدار دادند که خوردن مصرف زیاد پنیر خطر ابتلا به سرطان مثانه را تشدید می&zwnj;کنند.

این متخصصان هشدار دادند در افرادی که روزانه بیش از 53 گرم پنیر می&zwnj;خورند خطر ابتلا به سرطان مثانه بیش از 50 درصد افزایش پیدا می&zwnj;کند. 53 گرم پنیر تقریبا به اندازه یک تکه کوچک شکلات است.
مجله اروپایی سرطان در این باره گزارش داد که در عین حال خوردن کمتر از این مقدار پنیر در روز هیچ خطری برای سلامت مثانه ندارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس، این متخصصان در آزمایشات خود چگونگی تاثیر رژیم غذایی چرب روی احتمال ابتلا به سرطان مثانه را در 586 داوطلب سالم و مبتلا به سرطان مثانه بررسی کرده به نتایج فوق دست یافتند.
این یافته حاصل مطالعات گروهی از پزشکان و متخصصان دانمارکی و بلژیکی است.

آمارها نشان می&zwnj;دهد که سالانه حدود 10 هزار نفر تنها در انگلیس قربانی سرطان مثانه می&zwnj;شوند و احتمال ابتلا به این سرطان در افراد سیگاری چهار برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری است.

بنا بر این گزارش، سرطان مثانه دومین سرطان شایع دستگاه ادراری است که از کل سرطان&zwnj;های موجود، حدود هفت درصد از سرطان&zwnj;های مردان و همچنین دو درصد از سرطان&zwnj;های زنان را تشکیل می&zwnj;دهد. همچنین 65 سالگی سن متوسط ابتلا به این نوع سرطان است.
پزشکان می&zwnj;گویند افرادی که شغلشان به عنوان مثال در ارتباط با صنایع چرم است یا کارگرانی که با موادی مثل رنگ، بنزین، مواد چاپ و مواد شیمیایی سر و کار دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان قرار دارند. یکی دیگر از علل ایجاد کننده سرطان مثانه استفاده از داروهایی مانند سیکلوفسفامید و شیرین کننده&zwnj;های مصنوعی است. عفونت و سنگ مثانه نیز خطر بدخیمی مثانه را افزایش می&zwnj;دهند. بعلاوه سیگار عامل 50 درصد تشکیل تومورهای مثانه است.

شایع&zwnj;ترین علائم سرطان مثانه وجود خون در ادرار است که در اکثر موارد دیده می&zwnj;شود. همچنین درد مشترک در پهلو و درد استخوانی از سایر علایم این بیماری است.

متخصصان می&zwnj;گویند چربی&zwnj;های اشباع شده مثل گوشت و لبنیات احتمال بروز این سرطان را تشدید کرده اما در عوض چربی&zwnj;های سالم مثل روغن زیتون نقش حفاظت کننده در برابر این بیماری دارند

.

 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:7 توسط حمیدرضا حسنی |
تقویت کننده های مغز:  <-PostCategory-> 

برای مغز بخورید!

آیا شماره تلفن یا اسم کسی را فراموش کرده اید آیا نمی دانید که کلیدها را کجا گذاشته اید احتمالاً همه تقصیرها را به گردن ژنتیک سن یا زندگی پرمشغله خود انداخته اید نگاهی به رژیم غذایی خود بیندازید آنچه که می خورید روی تمرکز تصمیم گیری راحت و سریع شما اثر می گذارد، سطح هوش حافظه و زمان عکس العمل شما و حتی پیری زود رس مغز به رژیم غذایی وابسته است.

اساس مغز:

مغز یک بافت گرسنه است. اگر چه مغز 2 درصد از وزن بدن را تشکیل می دهد اما تا بیش از 30 درصد کالری (انرژی) روزانه را مصرف می کند. مشکل دیگراین که همه انرژی خود را از ئیدراتهای کربن کیفیت بالا جذب می کند.

مغز شما این سوخت سریع را می سوزاند حتی زمانیکه شما در خواب هستید. بنابراین خوردن صبحانه بهترین راه برای ذخیره دوباره سوخت (برای مغز) و کم کردن ضعف ذهنی است. بعد از اضافه کردن صبحانه به برنامه غذایی خود اگر قبلا برای تصمیم گیری در مورد کارهای روزانه مشکل داشتید اکنون یک برتری محسوس را مشاهده می کنید باید به انرژی و ارزش غذایی آنچه می خورید توجه داشته باشیدبه خصوص اگر وعده غذایی شامل حداقل یک میوه حبوبات و یک منبع پرتئینی غنی باشد بسیار خوب است وعده سالم برای صبحانه می تواند یک تکه نان با خمیر بادام زمینی  و پرتقال و یک لیوان شیر بدون چربی است. وعده های غذایی خود را به 4 یا 6 وعده کوچک به طوری که در طول روز توزیع شده باشد تقسیم کنید. این وعده های غذایی را سبک و کم حجم نگه دارید. از خوردن غذاهای سنگین و حجیم خودداری منید زیرا خون را به سمت دستگاه گوارش می کشاند و سهم کمتری به مغز می رسد که سبب تنبلی و خستگی می شود.

آیا رژیم گرفتن شما را کسل می کند؟

رژیم غذایی سنگین همانطور که شما را از کالری محروم می کند از هوش هم محروم می کند محققان انستیتوی تحقیقات غذایی انگلستان در نتایج یک سری تحقیقات گزارش کردند  زنانی که کالری خیلی کمی دریافت کرده اند در آنالیز اطلاعات خیلی کند بودند. و زمان عکس العمل طولانی تر و مشکل بیشتری در بخاطر آوردن رویدادهاداشتند نسبت به زنانی که رژیم غذایی نداشتند.

قهوه و هوشیاری:

یک فنجان قهوه به شما کمک می کند بهتر فکر کنید. اما بیش از آن نتیجه عکس دارد.

خوردن سه فنجان قهوه یا چای یا کمتر در بین وعده های غذایی توصیه می شود.

آهن به انتقال اکسیژن به بافتهای بدن از جمله مغز کمک میکند زمانیکه میزان آهن بدن افت می کند بافتها در کمبود اکسیژن بسر میبرند که سبب خستگی از دست دادن حافظه کم شدن تمرکز و انگیزه و کم شدن کارایی می شود.

چگونه می توانید آهن بدست بیاورید؟!

غذاهایی حاوی آهن بخورید که شامل گوشت قرمز کاملاً بدون چربی، حبوبات، سبزیجات دارای برگ سبز تیره و زردآلو خشکه هستند.

غذا را در دیگهای چدنی بپزید آهن از دیگ شسته شده در غذا نفوذ می کند و سبب افزایش آهن موجود در غذا می شود.

آب پرتقال که غنی از ویتامین c است همراه با غذاهای حاوی آهن سبب جذب آهن می شود.

ویتامین B:

کمبود هر کدام از ویتامینهای B1 , B2 , B6 , B12 و اسید فولیک باعث کمبود انرژی در مغز می شود که حاصل آن گیجی و کج خلقی و اختلال در تفکر، تمرکز، یادآوری و عکس العمل است.

غذاهای غنی از ویتامینهای B شامل شیر بدون چربی و ماست، سبوس گندم، موز، غذاهای دریایی، حبوبات کامل و نخود فرنگی هستند یک میزان متعادل از مواد معدنی و ویتامینها مصرف کنید.

ویتامینهای ضد تحلیل مغز:

مغز بیشتر از هر عضوی از بدن اکسیژن مصرف می کند این سبب تولید مقدار زیاد رادیکالهای آزاد می شود که در نهایت سبب صدمه زدن به سلول های مغزی می شود. فرسودگی ناشی از رادیکالهای آزاد سبب از دست رفتن تدریجی حافظه شود. خوشبختانه بدن یک ضد رادیکال آزاد دارد که شامل ماده مغزی آنتی اکسیدانت که در رژیم دارای ویتامین E و C موجوداست این رژیم غذایی رادیکالهای آزاد را غیر فعال می کند.

برای اینکه دفاع آنتی اکسیدانت را تقویت کنید هر روز 5 تای ( ترجیحاً هر 9 تای ) خوراکیهای زیر را مصرف کنید: آب پرتقال، توت فرنگیها، هویجها، اسفناج، طالبی و میوه و سبزیجات تازه دیگر.

استراتژی خوردن برای تقویت مغز:

مقدار مصرف کافئین خود را متعادل کنید.

از این غذاهای مغذی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. گوشت قرمز بدون چربی خشکبار و نخود فرنگی، سبزیجات با برگ سبز تیره، زرد آلو خشکه، شیر بدون چربی ماست بدون چربی، سبوس گندم، موز، غذاهای دریایی، حبوبات کامل، نخود فرنگی، آب پرتقال، توت فرنگی، هویج، اسفناج، طالبی و دیگر سبزیها و میوهای تازه.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:7 توسط حمیدرضا حسنی |
برای لاغر شدن صبح ورزش کنیم یا عصر؟!  <-PostCategory-> 

شروع روز با ورزش و فعالیت بدنی بر تنظیم روند کل روزتان موثر است و کسانی که در صبح ها ورزش می کنند بیشتر مستعد حفظ عادت فعالیت بدنی خود هستند.

این سوال برای خیلی از افراد که قصد دارند برای کاهش وزن رژیم بگیرند وجود دارد که آیا باید در هنگام صبح ورزش کنند و یا وقت ورزش مهم نمی باشد؟

اگر شما قصد کاهش وزن دارید پیاده روی در صبح گاه و هر اقدام دیگری که می توانید برای حرکت دادن بدنتان انجام دهید مفید است. برای کاهش وزن و پایین نگه داشتن وزن نیازمند فعالیت بدنی و ورزش می باشید. متخصصین عقیده دارند که ورزش باید بخشی از الگوی زندگی روزانه شما گردد و شروع روز با ورزش بهترین عادت رفتاری است. البته راهکار کلیدی این است که هر جا و هر زمان که می توانید ورزش کنید چه در صبح باشد چه بعد از ظهر و چه عصر.

ولی شروع روز با ورزش و فعالیت بدنی بر تنظیم روند کل روزتان موثر است و کسانی که در صبح ها ورزش می کنند بیشتر مستعد حفظ عادت فعالیت بدنی خود هستند. وقتی شما ورزش و فعالیت بدنی را به عنوان اولین اقدامتان در صبح گاه انجام می دهید در واقع ورزشتان را قبل از دیگر مشغله و حواس پرتی ها ی روزمره انجام داده اید و امکان اینکه مشغله و پیش آمدهای روزمره مانع از ورزش و فعالیت بدنی روزانه شما گردند از بین می رود.

ارتباط ورزش با کاهش وزن و خواب بهتر:

همه می دانیم که ورزش و فعالیت بدنی با سوزاندن کالری به کاهش وزن و حفظ وزن مناسب کمک می کند . میانگین کالری مصرفی تخمین زده شده به ازای ۳۰ دقیقه از فعالیت های بدنی مختلف به شرح زیر می باشند:

فعالیت بدنی شدید:

دویدن و یا نرم دویدن ( ۸ کیلومتر در ساعت ): ۲۹۵ کیلوکالری
دوچرخه سواری ( برای مسافت ۱۶ کیلومتر به بالا ): ۱۹۵ کیلوکالری
شنا کردن ( شنای آزاد آهسته ) : ۲۵۵ کیلوکالری
فعالیت های هوازی : ۲۴۰ کیلوکالری
بسکتبال: ۲۲۰ کیلوکالری

فعالیت بدنی آهسته:

پیاده روی ( حدود ۵/۵ کیلومتر در ساعت ) : ۱۴۰ کیلوکالری
نرمش با وزنه ها ( نرمش ملایم و آهسته ) : ۱۱۰ کیلوکالری
تمرینات کششی: ۹۰ کیلوکالری
دوچرخه سواری ( کمتر از ۱۶ کیلومتر ) : ۱۴۵ کیلوکالری

همچنین نتایج حاصل از پژوهشها توصیه می نمایند که ورزش صبح گاهی خواب را بهبود می بخشد که این امر مزیتی است که می تواند کاهش وزن را نیز ارتقا دهد. ورزش صبح گاهی ( و نه در اواخر روز ) ممکن است بر تنظیم ریتم طبیعی بدن ( ساعت درونی بدنتان ) موثر باشد و لذا کیفیت خواب شما بهبود خواهد یافت . خواب مناسب در کنترل تعادل هورمونهایی که به کنترل اشتها کمک می کنند مفید است پس می توانید با خودتان قرار بگذارید که به ورزش صبحگاهی به چشم یک قرارملاقات مهم نگاه کنید که به راحتی نمی توانید آن را کنسل کنید.

فعالیت بدنی را به زندگی روزمره خود بیاورید:

یک راهکار برای اینکه فعالیت بدنی و ورزش را تبدیل به عادت رفتاری روزانه خود نمایید این است که آن را بخشی از زندگی عادی خود نمایید. برخی افراد فکر می کنند، فعالیت بدنی روزانه شامل پوشیدن کفش ورزشی و یک دوی ماراتن است. ولی راه های دیگری نیز برای افزودن فعالیت بدنی به زندگی روزمره تان وجود دارند.

برای مثال در طی روز به پیاده روی بپردازید و وقتی برای خرید بیرون می روید تا حد امکان پیاده روی کنید و وقتی جایی می روید عمدا ماشین را کمی دورتر از مقصد پارک کنید و بقیه مسیر را به پیاده روی بپردازید. به جای آسانسور از پلکان تردد کنید و اگر این کارها را انجام دهید به تدریج تبدیل به عادات روزمره شما خواهند شد.

فعالیت بدنی های دیگر مانند: پیاده روی، دوچرخه سواری، وزنه برداری ، یوگا و شنا نیز می توانند یک گزینه مناسب برای فعالیت بدنی صبحگاهی باشند .

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:26 توسط حمیدرضا حسنی |
این میوه غریبه را بیشتر بشناسید  <-PostCategory-> 

آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان&zwnj;هایی است که با انواع بیماری&zwnj;ها مقابله می&zwnj;کنند.حتماً می&zwnj;گویید این جور میوه&zwnj;ها مال از ما بهتران است و این روزها با قیمت سر به فلک کشیده&zwnj; آنها چه کسی می&zwnj;تواند به آنتی اکسیدان و ویتامین فکر کند؟ شاید حق با شما باشد.

اما اگر می&zwnj;توانید به شکرانه&zwnj; عظمت الهی از تمام نعمت&zwnj;هایش استفاده کنید. تک تک این نعمت&zwnj;ها پرده&zwnj;ای از قدرت بی&zwnj;کران پروردگاری است که با عشق برای بندگانش خلق کرده تا از آنها &laquo;بخورند و بیاشامند و اسراف نکنند&raquo;. آووکادو نیز جزو همان نعمت&zwnj;هایی است که در عین خوشمزگی فواید شگفت انگیز زیادی برای سلامت بدن دارد. برای آشنایی بیشتر با این میوه با ما همراه شوید.

سلامت چشم&zwnj;ها

آووکادو منبع فوق&zwnj;العاده لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی اکسیدان عمل می&zwnj;کند و از ابتلا به بیماری&zwnj;های مربوط به چشم پیشگیری به عمل می&zwnj;آورد. این میوه سبز خوش&zwnj;رنگ همچنین حاوی کاروتنوئیدهای دیگری مثل زئاگزانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن و همچنین ویتامین E می&zwnj;باشد. یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه&zwnj; بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تأمین می&zwnj;کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری&zwnj;های مادرزادی جنین را کاهش می&zwnj;دهد.از این گذشته آووکادو به شما کمک می&zwnj;کند که کاروتنوئید میوه&zwnj;های دیگر را بیشتر جذب کنید. مصرف مواد غذایی حاوی کاروتنوئیدها مانند میوه و سبزیجات به همراه آووکادو (که سرشار از چربی&zwnj;های اشباع نشده مونو است) باعث می&zwnj;شود که بدن شما بیشترین میزان این مواد مغذی را جذب کند. یک روش آسان برای جذب بیشتر این مواد مغذی این است که آووکادو را به ترکیبات سالادتان اضافه کنید.

لاغرتر شوید

اگر قصد دارید چند کیلویی وزن کم کنید آووکادو در خدمت شماست. نصف آووکادو حاوی ۴/۳ گرم فیبرهای محلول و غیر محلول است. بدن به این فیبرها نیاز دارد تا عملکرد سیستم گوارش بدن را در شرایط مطلوبی نگه دارد. علاوه&zwnj; بر این، فیبرهای محلول اجازه نمی&zwnj;دهند که قندها با سرعت بالا جذب بدن شوند. برای همین باعث می&zwnj;شوند که شما مدت زمان طولانی&zwnj;تری احساس سیری داشته باشید و به سراغ غذا خوردن نروید.آووکادو همچنین حاوی اسید اولئیک است. این اسیدهای چرب وظیفه&zwnj; فعال کردن بخشی از مغز را بر عهده دارد که فرمان احساس سیری را صادر می&zwnj;کند. چربی&zwnj;های اشباع نشده مفیدی که حاوی اسید اولئیک هستند در مقایسه با چربی&zwnj;های اشباع شده و چربی&zwnj;های ترانس موجود در مواد غذایی صنعتی احساس سیری بیشتری ایجاد می&zwnj;کنند. هر چه شما بیشتر احساس سیری داشته باشید طبیعتاً کمتر به سوی خوراکی&zwnj;های مختلف گرایش پیدا می&zwnj;کنید.

کنترل قند خون

آووکادو سرشار از چربی&zwnj;های اشباع نشده&zwnj; مونو مفید می&zwnj;باشد و اجازه نمی&zwnj;دهد بعد از صرف غذا میزان قند خون به یکباره بالا برود. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی&zwnj;های مفید حتی می&zwnj;تواند حالت مقاومت به انسولین را به هم بزند. متأسفانه وضعیت مقاومت به انسولین باعث تثبیت طولانی مدت قند می&zwnj;شود که رفته رفته به دیابت منجر می&zwnj;شود. سعی کنید به جای مالیدن کره&zwnj;های پرچرب روی نان یا استفاده از سس&zwnj;های مایونز در ساندویچ&zwnj;هایتان از پوره آووکادو استفاده کنید.

سلامت قلب

درست است که آووکادو پرکالری و سرشار از مواد چرب است (در نصف یک عدد آووکادو ۱۳۸ کالری و ۱/۱۴ گرم چربی وجود دارد) اما همین میوه سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفید برای قلب می&zwnj;باشد. اگر می&zwnj;توانید به&zwnj;طور مرتب از این میوه میل کنید و اگر نمی&zwnj;توانید هر از گاهی برای تنوع هم که شده از طعم و خاصیت این میوه استفاده کنید.فولات موجود در آووکادو خطر سکته و ابتلا به بیماری&zwnj;های قلبی را کاهش می&zwnj;دهد. اگر شما هم در خانواده&zwnj;تان سابقه&zwnj; بیماری&zwnj;های قلبی وجود دارد یا اگر عوامل بیماری&zwnj;زایی مثل اضافه وزن دارید یا سیگار می&zwnj;کشید آووکادو را دریابید. این میوه می&zwnj;تواند قلب شما را در سلامت نگه دارد.

برای خانم&zwnj;های باردار

یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه&zwnj; بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تأمین می&zwnj;کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری&zwnj;های مادرزادی جنین را کاهش می&zwnj;دهد. اگر باردار هستید یا قصد بچه دار شدن دارید از این میوه میل کنید تا فرزند سالم به دنیا بیاورید.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:26 توسط حمیدرضا حسنی |
نکاتی قابل توجه برای کله پاچه خوران  <-PostCategory-> 

چربی ها طعم غذاها را بهبود می بخشند یا به عبارت ساده تر هر قدر غذا چربی بیشتری داشته باشد، خوشمزه بودن و قابلیت پذیرش آن برای همه گروه های سنی و جنسی بیشتر می شود.

البته این غذا در کنار طعم خوب، بسیار هم سنگین است و اصولاً کسی نمی تواند مقدار زیادی از این غذا را در یک وعده میل کند و معمولاً افراد هر از گاهی سراغش می روند اما هستند افرادی که به مرور زمان به این همه چربی این خوراک عادت کرده اند و شاید در هفته چند باری به کله پزی سر بزنند. مشکل اینجاست که کله پاچه نه تنها چرب است بلکه چربی آن مانند چربی تمام امعاء و احشاء داخلی بدن از نوع اشباع و کلسترول است که ضرر بسیار زیادی برای بدن دارد چرا که احتمال مسدود شدن رگ های خونی توسط این نوع چربی بسیار زیاد است و در طولانی مدت خطر سکته مغزی و قلبی را به همراه دارد!

بنابراین افراد چاق، دیابتی، کسانی که دچار چربی خون یا پرفشاری خون هستند و البته بیماران قلبی ـ عروقی به هیچ وجه &laquo;نباید&raquo; سراغ این خوراک چرب و چیلی بروند.



کله پاچه را چطور رژیمی کنیم؟

اجزای خوراکی کله پاچه شامل مغز، چشم، بناگوش، زبان، گوشت صورت و پاچه می شود که در این میان، بخش اعظم مغز از چربی تشکیل شده است و خوردنش مقدار مقدار بسیار زیادی کلسترول وارد بدن می کند؛ برای همین بهتر است کلاً خورده نشود. چشم هم یکی دیگر از بخش هایی است که بیشترین را چربی های ترانس تشکیل داده اند و همه خوشمزگی اش هم به همین دلیل است پس اگر بتوانید قید آن را هم بزنید، سالم تر خواهید بود. وضعیت بناگوش، زبان و گوشت صورت تقریباً به یک شکل است و این بخش ها، مقدار پروتئین بیشتری نسبت به مغز و چشم داشته و مقداری ویتامین B به خصوص ۱۲B دارند. البته پروتئین این قسمت ها خالص نیست و با مقداری چربی همراه شده است. اگر بتوانید موقع خوردن این قسمت ها، چربی اش را جدا کنید، کله پاچه تان رژیمی تر خواهد بود!

چند وقت یک بار مجاز است؟

مسلماً هیچ فردی نمی تواند یک دست کله پاچه را به طور کامل بخورد اما اگر بخواهیم در مورد کالری این غذا صحبت کنیم، باید بگوییم سهم کالری مورد استفاده بدن ما را چربی، کربوهیدرات و پروتئین تشکیل می دهد یک گرم مواد نشاسته ای و یک گرم پروتئین خالص ۴ کیلوکالری انرژی دارد اما یک گرم چربی ۹ کیلوکالری انرژی دارد؛ یعنی تقریباً بیش از دو برابر بیشتر از نشاسته و پروتئین.

به این ترتیب می توان گفت هر قدر سهم چربی در غذا بیشتر باشد، &laquo;دانسیته&raquo; یا تراکم انرژی آن خوراک بسیار بالاتر می رود و چون سهم اعظم کالری کله پاچه از چربی ها تامین می شود، کالری فوق العاده زیادی دارد. به این ترتیب می توان گفت تنها افراد سالمی که فعالیت بدنی خوبی دارند و ورزش جزو برنامه ثابت زندگیشان است، می توانند حداکثر ماهی یک تا دو بار از این خوراک مصرف کنند.

پاچه خواری کنیم یا نه؟!

پاچه یکی از بخش های پرچرب کله پاچه محسوب می شود که در میان سایر اجزای خوراکی کله پاچه، بعد از مغز، بیشترین مقدار چربی را داراست. البته حتماً شنیده اید که بعضی ها معتقدند &laquo;پاچه برای روغن کاری مفاصل بدن لازم است!&raquo;
مسلماً این حرف که خوردن پاچه می تواند باعث روغن کاری مفاصل شود و هر چند وقت یکبار خوردنش برای بدن ضروری است، بسیار عامیانه است و هیچ منطق علمی ندارد. بدن ما مثل ماشین دارای مفاصل مکانیکی نیست که بخواهیم با گریس و روغن مشکلات مفصلی اش را حل کنیم!

بدن یک بافت زنده و فیزیولوژیک است و عملکرد مفاصل هم با روغن درست نمی شود! در مفاصل به جای روغنی که در ذهن افراد است، یک مایع سینوویال (مایعی شفاف، به رنگ زرد کم رنگ که توسط سلول های غشای سینوویال در مفاصل ترشح شده و باعث لغزندگی سطح مفصل و در نتیجه کاهش اصطکاک میان آنها می شود) وجود دارد که بیشترش از آب و ترکیبات پروتئینی تشکیل شده نه ترکیبات چربی!

حالت ژلاتینی آب کله پاچه هم به دلیل چربی ها نیست و به دلیل پروتئین موجود در آن است؛ البته این پروتئین از لحاظ تغذیه ای نوعی پروتئین ناقص است؛ یعنی تمام اسیدهای آمینه که واحدهای ساختمانی پروتئین را تشکیل می دهند، ندارد بنابراین در مقایسه با پروتئین شیر، گوشت و تخم مرغ، ارزش غذایی کمتری هم دارد. اما به هر حال برخلاف تصور عامه، مصرف پاچه نمی تواند به بهبود وضعیت مفاصل کمک کند.

تصور غلط این است که افراد فکر می کنند همان آب ژله ای کله پاچه به همان شکل وارد مفاصل می شود اما واقعیت این است که تمام خوراکی هایی که ما می خوریم بعد از طی مسیر مشخصی در دستگاه گوارش طی فرایند هضم، پیوندهایشان شکسته می شود. بعد در روده به واحد ساختمانی خود ـ که در این مورد اسید آمینه است ـ تبدیل می شود. بعد این اسید آمینه است که در بدن جذب می شود. پس اگر حتی پروتئین موجود در ژلاتین کله پاچه پروتئین کاملی بود، این باور همچنان اشتباه است که فکر کنیم غذاها به همان شکلی که دیده می شوند، در بدن جذب می شوند.

کله پاچه برای مادران باردار خوب است؟

خانم های باردار به خصوص اگر در ۳ ماهه اول و دوم باشند، خوردن این خوراکی ها باعث عادت کردن ذائقه شان به این غذاها شده و کالری بیش از حد این غذا در نهایت منجر به اضافه وزن زیاد و چاقی شان می شود. این افزایش زیاد وزن می تواند تاثیری منفی بر روند بارداری داشته باشد، به علاوه بارداری خودش به تنهایی یک استرس فیزیولوژیک محسوب می شود. بنابراین مصرف خوراکی پر کالری مثل کله پاچه ـ که کالری اش هم از چربی ها و به طور خاص چربی های نامناسبی است ـ در طول دوران بارداری که فرد نسبت به سایر همسالان خود آسیب پذیرتر است، مادر باردار را بیشتر از دیگران در معرض خطر قرار می دهد که بهتر است مصرف نکنند. بچه ها هم به عنوان یک گروه آسیب پذیر به شرطی که دچار مشکلات خاصی از جمله چاقی، دیابت و... نباشند، می توانند ماهی یک بار کله پاچه بخورند که البته اگر همین مصرف ماهی یک بار هم در برنامه غذایی افراد نباشد، بسیار بهتر است.

ترشی، چربی کله پاچه را می برد؟

شاید همین که با خوردن ترشی احساس می کنید چربی کله پاچه از دهانتان شسته شده، با خود فکر کنید که همین اتفاق در بدن هم می افتد و برای اینکه وجدان دردتان برای خوردن یک غذای پر کالری و چرب آرام شود، با یک پرس کله پاچه، یک شیشه ترشی هم بخورید! اما بهتر است بدانید ترشی فقط طعم دهانتان را عوض می کند و کار خاصی انجام نمی دهد. بهترین چاشنی برای همراهی کله پاچه، سبزی ها و صیفی های فراوان و سایر منابع فیبر خوراکی است. چرا که باعث افزایش حرکات &laquo;پریستالتیک&raquo; یا &laquo;حرکات دودی&raquo; روده در دستگاه گوارش شده و میزان جذب چربی در دستگاه گوارش را تا حدودی کاهش می دهد.

سیرابی و شیردان بهتر از کله پاچه است؟

سیرابی و شیردان هم جزئی از امعاء و احشاء داخلی هستند که خوردنشان هیچ برتری نسبت به پاچه ندارد. این خوراک مقدار پروتئین بیشتری نسبت به کله پاچه دارد که پروتئین آن تقریباً شبیه پروتئین گوشت است اما از آنجا که چربی فوق العاده زیادی دارد و از نوع چربی اشباع و چربی ترانس تشکیل شده که بدترین نوع چربی محسوب می شود، باز هم توصیه می شود افراد دچار چاقی یا اضافه وزن&zwnj;، دیابتی، مشکلات قلبی ـ عروقی، چربی خون یا فشاری خون، دور این غذاها را خط بکشند.

راه تشخیص کله پاچه سالم

متاسفانه هیچ راه دقیقی برای تعیین سلامت کله پاچه یا سیرابی و شیردان نیست. در واقع این خوراک ها بعد از فساد بسیار زیاد دچار تغییر رنگ و بو می شوند و تا مدتی بعد از فاسد شدن،&zwnj; هیچ علامتی در ظاهرشان ندارند بنابراین راجع به تغییر کیفیت از زمان تولید تا زمانی که در فروشگاه ها نگهداری شده یا حتی چندین بار طبخ می شوند و ارزش تغذیه ای خود را تا حد زیادی از دست می دهد، بدون انجام آزمایش تخصصی نمی توان متوجه فساد خوراک شد بنابراین بدون آزمایش، هیچ علامت قابل ملاحظه ای وجود ندارد که بتوان با توجه به آن سلامت و تازگی کله پاچه یا سیرابی را تشخیص داد. بهترین کاری که می توان انجام داد، تهیه این خوراک ها از فروشگاه های معتبر، در بسته بندی استاندارد و دارای تاریخ مصرف است.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:26 توسط حمیدرضا حسنی |
با این میوه به جنگ جرم های دندان بروید  <-PostCategory-> 

انار از جمله میوه های بهشتی است. این میوه که بیش از ۵هزار سال است که از آن استفاده می شود، بومی قفقاز است و در کشورهایی مانند ایران، هند، پاکستان، مصر، عربستان و اردن نیز کشت می شود. به نقل از سایت &laquo;ehow&raquo; گل، برگ، پوست درخت و دانه های این میوه پرطرفدار، سرشار از خاصیت است

.

 

پوست خشک و پودر شده آن، از ورم، التهاب، اسهال، اسهال خونی و خون ریزی پیش گیری می کند

 

.

پوست انار که نسبت به دانه های آن آنتی اکسیدان بیشتری دارد، ضدباکتری، تقویت کننده کبد و سیستم گوارشی است

 

.

این میوه در بهبود بیماری های قلبی موثر است. مصرف منظم آن میزان آنتی اکسیدان را افزایش می دهد و به طور چشمگیری فشار سیستولیک خون را کاهش می دهد

 

.

به طور طبیعی کلسترول خون را پایین می آورد

 

.

میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در آن، از بروز چند نوع سرطان پیش گیری می کند

 

.

با جرم دندان مقابله می کند

 

.

مانع از بروز بیماری آلزایمر می شود و روند آن را کند می کند

 

.

مصرف منظم آن، خطر بروز دیابت را کاهش می دهد و در حفظ سلامت پروستات در مردان موثر است

 

.

غنی از ویتامین های لازم مانند

E,A,C و اسید فولیک است

.

ناراحتی تنفسی را کاهش می دهد

 

.

از بروز کم خونی پیش گیری می کند

 

.

اشتها را افزایش می دهد

 

.

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که از فرسودگی غضروف پیش گیری می کند

.
از بدن در برابر پوکی استخوان و علایم افسردگی محافظت می کند

.

 

 

میوه ای پرفایده تر از هویج برای چشم

متخصصان علوم تغذیه مصرف این میوه(هلو) را به دلیل ویتامین

A موجود در آن و نقش آن در سلامت چشم توصیه می&zwnj;کنند

.

ویتامین

A موجود در این میوه برای افزایش دید چشم بهترین خوراکی پیشنهادی است. ویتامین A که یک آنتی&zwnj;اکسیدان قوی است، از آسیب رساندن رادیکال&zwnj;های آزاد به سلول&zwnj;ها و بافت&zwnj;های بدن جلوگیری می&zwnj;کند

به گفته پزشکان، تاثیر رادیکال&zwnj;های آزاد ممکن است باعث شود که فرد دچار بیماری آب مروارید و دیگر بیماری&zwnj;های چشمی شود.

متخصصان تغذیه معتقدند: افرادی که میزان بالایی از ویتامین A را دریافت کنند کمتر در خطر ابتلا به بیماری آب مروارید هستند.

از دیگر فواید این میوه فیبر موجود در آن است که مانع از بروز یبوست در افراد می&zwnj;شود.


به نقل از پایگاه اینترنتی ایندین تایمز، بتاکاروتن موجود در این میوه است، آن را به ماده خوراکی مفیدی برای سلامت قلب تبدیل کرده است

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:26 توسط حمیدرضا حسنی |
چرا نوزادان تهرانی کوچک و کم وزن شده اند؟  <-PostCategory-> 
آمار رسمی اعلام شده از وزارت بهداشت و درمان می گوید سال گذشته نزدیک به 110 هزار نوزاد نارس در کشور به دنیا آمده، یعنی به ازای هر 100 تولد، نزدیک به 8 درصد نوزادان ایرانی، زودتر از موعد مقرر، پا به جهان گذاشته اند. این در حالی است که آلودگی هوا باعث می شود جنین نتواند از اکسیژن کافی برخوردار شود و به همین دلیل لاغر و زودتر از موعد مقرر، به دنیا می آید.
تحقیقی که اخیرا اداره سلامت کودکان، وابسته به معاونت سلامت وزارت بهداشت و درمان منتشر کرده، نشان می دهد در 18 استان کشور، عامل "نارسی و کم وزنی" علت اول و موثرترین دلیل مرگ و میر نوزادان است. اینجاست که برخی کارشناسان، از عامل "کم وزنی و نارسی" به عنوان یکی از پیامدهای آلودگی هوا، یاد می کنند. یک پزشک فوق تخصص بیماری&zwnj;های کلیه و مجاری ادراری &ndash; تناسلی در این باره می گوید: " پژوهش&zwnj;های اخیر که نتایج آنها طی چندین مقاله در ژورنال&zwnj;های معتبر طب زناشوئی و باروری منتشر شده نشان می&zwnj;دهند که آلودگی هوا با مختل شدن سلامت جنین، تولد نوزادان کم وزن، عدم رشد مناسب جنین، و نارس بودن نوزادان همراه است و تمامی این عوارض در هوای پاک بسیار کمتر رخ می&zwnj;دهند."
به گفته دکتر جواد زرگوشی، بیشتر مردم به اشتباه تصور می&zwnj;کنند که عوارض آلودگی هوا صرفا در دستگاه تنفسی و ریه&zwnj;ها رخ می&zwnj;دهد حال آنکه چنین نیست. بلکه اثرات آلودگی هوا، بسیار بیشتر از بیماریهای تنفسی و ریوی است. او توصیه می کند: "اینکه منفعلانه منتظر بمانیم که مردم بر اثر عوامل محیطی که قابل کنترل و اصلاح است، بیمار و ناتوان شوند و آنگاه با صرف هزینه&zwnj;های گزاف درمان شوند عاقلانه نیست. بلکه باید از این امراض و عوارض پیشگیری کرد."
برخی پزشکان نیز می گوید آلودگی هوا می تواند خطر تولد نوزادان نارس را بین 10 تا 25 درصد نسبت به تولد در هوای پاک، بیشتر کند. سهیلا&zwnj; عارفی متخصص زنان و زایمان، تنفس گازهای CO2 ، مونوکسید کربن و همچنین آلاینده&zwnj;هایی مثل سرب توسط مادر را بر تکامل جنین، موثر می داند و می گوید این گازها می تواند اکسیژن&zwnj;رسانی به جنین را مختل کند.
به گفته او آلودگی هوا، اثرات سو فراوانی بر رشد جنین می&zwnj;گذارد و جنین نارس و ریز&zwnj;تر به دنیا می آید. این را نیز باید در نظر داشت هر چه هفته بارداری مادر بالا می&zwnj;رود، حجم ریه مادر کوچک&zwnj;تر و او به تغییرات آلودگی هوا حساس&zwnj;تر می&zwnj;شود.
دکتر ناصر کلانتری، متخصص کودکان نیز درباره آلودگی هوا و تاثیر آن روی رشد کودکان هشدار می دهد. به گفته او، ذرات آلوده که کمتر از دو نیم میکرون قطر دارند، مشکلات تنفسی را در مادر باردار تشدید می کند و افزایش تنگی نفس را به همراه می آورد. در صورتی که این تنگی نفس ادامه یابد، تاثیرات سوئی مانند کاهش وزن جنین هنگام تولد و یا ختم حاملگی زودتر از موعد مقرر را در پی خواهد داشت. 
 
 نوزادان نارس و بیمار، نیمه پنهان آلودگی هوا
با وجودی که کارشناسان و پزشکان هشدار می دهند آلودگی هوا باعث کاهش سلامت مادر باردار و جنین می شود، هنوز آمار دقیقی درباره تولد نوزادان نارسی که تحت تاثیر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند، تهیه نشده است. ولی نگاهی گذرا به بخش نوزادان بیمارستان های کودکان در تهران و کلانشهرها نشان می دهد مادران زیادی، نگران سلامت نوزاد نارس و لاغر خود در دستگاه نگهداری از نوزادان نارس (انکوباتور) هستند.
این البته، سرنوشت مادرانی است که توانسته اند جنین خود را تا مرحله زایمان، هر چند پیش از موعد، برسانند، زیرا تحقیقات علمی نشان می دهد اگر میزان آلاینده&zwnj;ها بیش از حد مجاز باشد سقط جنین به خصوص در ماه&zwnj;های ابتدایی بیش از حد طبیعی است.
از سوی دیگر، کارشناسان معتقدند در صورتی که وضعیت آلودگی در هوای تهران و کلانشهرها به صورت فعلی باشد، انواع بیماری در انتظار نسل آینده ساکنان این شهرهاست. 
یک محقق اپیدمیولوژی (همه گیرشناسی) در مورد تاثیر آلودگی هوا بر تولد نوزادان معلول می گوید: بررسی ها نشان می دهد کە میزان آلودگی هوای تهران از نظر فلزات سنگین، همچون میزان بمباران ها ست و غلظت فلزات سنگین در هوای پایتخت با میزان فلزات سنگین آزاد شده در هوا پس از بمباران برابری می کند.
به گفته دکتر سعید دستگیری فاکتورهای مختلفی در بروز اختلال های کروموزومی و بیماری ها و معلولیت های مادرزادی دخیل است کە از آن جمله می توان بە عوامل محیطی اشاره کرد و آلودگی هوا و پارازیت ها و امواج و اشعه ها نیز در این گروه قرار می گیرند.
این استاد دانشگاه می افزاید: آمارها نشانگر این است کە مواجه با آلاینده های موجود در هوا همچون سرب و آرسنیک و دیگر فلزات سنگین و نیز در معرض اشعه و پارازیت قرار گرفتن تا 30برابر خطر تولد نوزاد معلول و عقب مانده ذهنی را افزایش می دهد و این زنگ خطری است برائ شهروندان پایتخت کە هر روزه در معرض این آلودگی های محیطی قرار دارند.
به گفته دکتر دستگیری سه ماهه پیش از بارداری، سه ماهه اول و سه ماهه دوم از زمان&zwnj;های طلایی بە شمار می روند کە مراقبت&zwnj;ها باید در بالاترین سطح خود صورت بگیرند. این متخصص بیماری های مادرزادی می افزاید: آلودگی هوا در مادران باردار منجر بە سرطان و در جنین منجر بە نقص های مادرزادی و اختلال های ژنتیکی می&zwnj;شود و از این رو بحث پیشگیری بسیار حایز اهمیت است.
ﻣﺤﻤﺪ ﺣﯿﺪرزاده پزشک متخصص کودکان نیز در ﺧﺼﻮص ﺗﺎﺛﯿﺮ آﻟﻮدﮔﯽ هوا ﺑﺮ بیماریهای ﻣﺎدرزادی ﻧﻮزادان از جمله تولد پیش از موعد و کمبود وزن هنگام تولد می گوید: اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﯿﺶ از همه ﭼﯿﺰ ﺑﺮ عهده ﺳﯿﺎﺳﺖ&zwnj;ﮔﺬاران بهداﺷﺖ و ﻣﺤﯿﻂ اﺳﺖ و آنها ﺑﺎﯾﺪ در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ ﻧﻈﺮات ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ اراﺋﻪ دهند.به گفته وی ﻣﺴﻠﻤﺎ آﻟﻮدﮔﯽ هوا ﯾﮑﯽ از ﻓﺎﮐﺘﻮرهای ﺑﺮوز بیماریهای ﻣﺎدرزادی در ﻧﻮزادان محسوب ﻣﯽ ﺷﻮد و ﻧﻤﯽ ﺗﻮان ﻋﻠﺖ اﺻﻠﯽ ﺑﯿﻤﺎری های ﻣﺎدرزادی ﻧﻮزادان و ﯾﺎ جهش های ژﻧﺘﯿﮑﯽ و اﺧﺘﻼل های واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ آن را تنها زاییده آﻟﻮدﮔﯽ هوا داﻧﺴﺖ و ﻣﺴﻠﻤﺎ آﻟﻮدﮔﯽ هوا ﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ تنهایی ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺮوز ﻣﺸﮑﻼت ﺟﻨﯿﻨﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:26 توسط حمیدرضا حسنی |
چاقی کودکان را جدی بگیرید  <-PostCategory-> 
کودکان بیش از آنچه تصور می&zwnj;کنیم از چاقی آسیب می&zwnj;بینند.
نتایج یک مطالعه جدید از سوی کارشناسان بهداشتی دانشگاه کالیفرنیا نشان می&zwnj;دهد هرچند بسیاری از والدین اضافه وزن را در کودکان چندان جدی نمی&zwnj;گیرند اما واقعیت این است که کودکان مبتلا به چاقی و اضافه وزن وقتی به سن نوجوانی و جوانی می&zwnj;رسند بیش از آنچه انتظار می&zwnj;رود دچار مشکلات پزشکی و بهداشتی می&zwnj;شوند.

دکتر نیل هالفون، پزشک و رییس مرکز &laquo;کودکان، خانواده&zwnj;ها و جوامع سالم&zwnj;تر&raquo; در دانشگاه کالیفرنیا با مطالعه روی ۴۳ هزار کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۷ ساله به نتایج فوق دست یافته&zwnj; است.

وی از والدین این کودکان نیز درباره وضعیت سلامت آنها سوالاتی پرسید. نتایج بررسی&zwnj;ها که در مجله &laquo;متخصصان اطفال&raquo; به چاپ رسید، نشان داد: جدا از مشکلات بهداشتی متداول در دوران کودکی، آن دسته از اطفالی که اضافه وزن و چاقی دارند بیشتر به عفونت&zwnj;های گوش و نیز ناراحتی&zwnj;های استخوانی، مفصلی و عضلانی مبتلا می&zwnj;شوند. بعلاوه کودکان چاق دو برابر بیشتر با خطر ابتلا به مشکلات جسمی، روانی و رشدی مواجه می&zwnj;شوند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 500
بازدید کل : 16767
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:57 توسط حمیدرضا حسنی |
مطالب پيشين
» رویانیان استقلالی یا پرسپولیسی بودن احمدی‌نژاد را لو داد
» پولدارترین فوتبالیست‎های جهان
» تاریخ و محل تولد اكثر هنرمندان كشور
» سال تولد و میزان تحصیلات بازیگران معروف ایران
» رعایت این نکات هنگام مطالعه الزامیست
» داروی بسیار خطرناک در شب های امتحان
» عادت های غلط ما ایرانی ها در رانندگی و نگهداری ازخودرو
» تولید دستگاه تزریق انسولین بدون استفاده از سرنگ
» 5 ويتامين مخصوص آقايان
» چربی های شکم و پهلو را آب کنید
» فردوسي پوربرادرم چهار سال است از آلمان برگشته ؛ قلعه نويي را به خدا واگذار مي‌كن
» آزار زنان در آسانسور توسط مرد هوسران
» خبر ویژه : خداحافظی جادوگر از فوتبال در دوبی !
» داروخانه پروردگار
» آشنایی با 7 ماده غذایی چربی‌سوز
» هشدار :لطفاً توجه کنید و به دیگران اطلاع دهید !
» تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی
» دانستنی های بامزه
» 9 دانستنی جالب
» 10دانستنی های علمی


موضوعات
ورزش
طنز
پزشکی و سلامت
داستان کوتاه
جالب و خواندنی
آشپزی
اس ام اس
اخبار هنرمندان
مذهبی
پيوندها


(¯`·.¸¸.·'♥ آرزوها ♥'·.¸¸.·´¯) ردیاب جی پی اس ماشین ارم زوتی z300 جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوان سیتی و آدرس javan.city.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

لىىک
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com