جوان سیتی

بی ترمز ها
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
اسفند 1391
بهمن 1391
نويسندگان
حمیدرضا حسنی
کد هاي جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 16769
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

i

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین

فال حافظ


داستان روزانه

 weather>کد نمایش آب و هوا
بدون دارو سردردتان را درمان کنید  <-PostCategory-> 

یکی از بیماری‌هایی که شاید افراد زیادی به آن مبتلا باشند سردردهای بسیار سخت است و برای درمان آن نیز باید به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان‌های شیمیایی قرار بگیرند. رفع کردن سر درد به روش‌های مختلفی قابل انجام است به طوری که بسیاری از بیماران سعی می‌کنند تا بدون دارو و قرص این مشکل را بر طرف کنند. در این میان راه‌هایی نیز وجود دارند که خیلی ساده هستند و می‌توانید به سرعت سر دردتان را به کمک آن
بهبود دهید.

غذاهایتان را درست انتخاب کنید

انتخاب درست غذاهایی که می‌خورید می‌تواند به شما در داشتن یک زندگی بدون سر درد کمک کند. فست‌فود‌ها از جمله مهمترین غذاهایی هستند که باعث سردرد می‌شوند و همچنین از خوردن غذاهایی که سرخ شده‌اند یا دودی شده‌اند نیز خودداری کنید چرا که میزان خطر سردرد در بدن شما بیشتر می‌شود.

نفس عمیق بکشید

یکی از بهترین راه‌های از بین بردن سردرد نفس‌های عمیق است که می‌توانید بکشید و به کمک آن باید اکسیژن کافی به سرتان برسانید. این راه یکی از ساده‌ترین و همچنین دردسترس‌ترین روش هاست. نفس عمیق باعث می‌شود تا میزان زیادی از هوا به طور همزمان وارد رگ‌های شما شود و به راحتی از سردرد نجات می‌یابید.

تکنولوژی تعطیل

بسیاری از ما همیشه یک تکنولوژی نزدیک به خودمان داریم. این وسیله می‌تواند تلفن همراه یا لپ‌تاپ باشد که در مواقع افزایش سردرد بهتر است تا آنها را خاموش کنیم. این دستگاه‌ها باعث می‌شود تا استرس‌های زیادی به شما وارد شود و همچنین این استرس به دستگاه‌های داخلی از جمله سر شما فشار وارد می‌کند. با خاموش کردن تکنولوژی‌ها حتی برای چند دقیقه نیز می‌توانید به راحتی از شر سردرد رها شوید.

موهایتان را بشویید

با شستن سر و موها می‌توانید تا میزان زیادی از سردردهای به وجود آمده جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که شانه کردن موها نیز می‌تواند باعث ایجاد سردرد شود و بهتر است هر چند روز یکبار آنها را زیاد شانه نکنید و بگذارید تا حالت خودشان را داشته باشند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 16769
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 22:3 توسط حمیدرضا حسنی |
چرا طواف کعبه خلاف عقربه‌ های ساعت است؟  <-PostCategory-> 

حسین اردکانی، دکترای علم فیزیک و از شاگردان پروفسور حسابی در گفت وگو با فارس گفت: هر آنچه در شارع مقدس وجود دارد دارای مبنای علمی است به طوری که در اعمال حج آمده است که جهت حرکت برای طواف به سمت چپ و خلاف جهت عقربه های ساعت باشد یا اینکه اکثر مراجع تقلید می گویند که بهتر است در ناحیه در خانه خدا تا مقام ابراهیم طواف انجام شود.

وی افزود: تمام اینها از نظر علم فیزیک قابل اثبات است. در نیمکره شمالی که
خانه خدا واقع شده است وقتی هر ذره یا جسمی خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد ۵ نیرو به آن وارد می شود که جمع این نیروها و انرژی ها به سمت داخل است. در بحث طواف هم همین است، ذرات در اینجا انسان ها هستند و مجموع این نیروها نیز به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت می شود.

این فیزیکدان ادامه داد: اگر در طواف، چرخش به سمت راست انجام می شد در علم فیزیک آمده است که گریز از مرکز رخ می داد و طبق قانون فیزیک ذرات که در اینجا انسان ها هستند به سمت بیرون پرتاب می شدند و نیروی آنها به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت نمی شد. اردکانی گفت: حالا اگر خانه خدا در نیمکره جنوبی واقع می شد حتماً در دین ما تأکید بر این می شد که باید در جهت عقربه های ساعت یعنی به سمت راست، طواف خانه خدا انجام شود.
 
وی درباره تأکید بر طواف بین در خانه خدا و مقام ابراهیم نیز اظهار داشت: هر جسم متحرکی که حرکت دورانی دارد اگر شعاع کم شود، سرعت آن به طور ناخودآگاه زیادتر می شود و تمایل و تمرکز آن به سمت داخل و مرکز بیشتر می شود به همین دلیل اکثر مراجع می گویند که در این فاصله طواف خانه خدا انجام شود چون با این تمرکز، صعود و عروج رخ می دهد.این دکترای علم فیزیک معتقد است که همه چیز در دنیا بر اساس علم فیزیک قابل بررسی است اما علم انسان در این حد نیست که تمام آنها را دریافت کند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 16769
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:59 توسط حمیدرضا حسنی |
"کي‌روش" دنبال بهانه براي ناکامي تيم ملي است  <-PostCategory-> 
سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: "کي روش" به دنبال بهانه براي ناکامي هاي تيم ملي است.

 

زلانکو کرانچار عصر دوشنبه در نشست خبري پيش از بازي دو تيم فجر شهيد سپاسي شيراز و سپاهان اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص اظهار نظر سرمربي تيم ملي فوتبال ايران افزود: جاي تاسف است که سرمربي تيم ملي، ليگ ايران را تماشا نمي کند.
وي تاکيد کرد: "کي روش" به جاي تماشاي بازي هاي تيم هاي استقلال و پرسپوليس بايد تمامي بازي هاي ليگ برتر را بررسي و از نزديک تماشا کند.
سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان با اشاره به اينکه ليگ فوتبال ايران قوي و غير قابل پيش بيني است، يادآور شد: اينگونه به نظر مي رسد که سرمربي تيم ملي مي خواهد با اينگونه صحبت ها ناکامي هاي اخير تيم ملي را تحت پوشش قرار دهد.
کرانچار در ادامه سخنان خود با اشاره به اينکه هيچگونه بهانه اي براي ناکامي تيم ملي قابل قبول نيست، گفت: بهترين بازيکنان در اختيار "کي روش" قرار دارد و اين مربي بايد تيم ايران را به جام جهاني ببرد.
وي افزود: بازيکنان با کيفيت بالا از اين ليگ خارج شده اند و اگر "کي روش" نمي تواند با اين بازيکنان به درستي کار کند بايد نظرات خود را تغيير دهد.
سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان تاکيد کرد: ليگ ايران با کيفيت و جذاب است و "کي روش" بايد از اينکه تنها به بازي هاي دو تيم استقلال و پرسپوليس نگاه مي کند نگران باشد زيرا بسياري از استعداد ها را در ايران نخواهد ديد.
کرانچار در خصوص بازي تيم سپاهان در مقابل فجر شهيد سپاسي شيراز نيز گفت: فجر تيمي با انگيزه و قدرتمند است که بازي در مقابل آنها مشکل آفرين است.
وي افزود: در خصوص بازي در زمين چمن مصنوعي گلايه نداريم زيرا تمرينات خود را بر روي چمن مصنوعي انجام داده ايم.
از سري مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران دو تيم فجر شهيد سپاسي شيراز و سپاهان اصفهان عصر فردا در ورزشگاه شهيد آيت الله دستغيب به مصاف هم خواهند رفت.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 16769
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:56 توسط حمیدرضا حسنی |
دو بازیکن استقلال دوپینگ کرده اند  <-PostCategory-> 

حاشیه های تمام نشدنی دربی و این بار پاسخ به اظهارات مسئولان باشگاه استقلال؛هر روز کل و کل بین آبی و قرمز وجود دارد و این بار به جای اینکه رویانیان جواب فتح الله زاده را بدهد حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه در مقام پاسخگویی برآمد و گفت:«استقلال به لطف اشتباه‌های داوری صدر جدول را تصاحب کرده و صدرنشینی‌شان غیر واقعی و کاذب است.»




مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره اظهار نظر برخی مسئولان استقلال که گفته بودند بازیکنان پرسپولیس بعد از دربی زنبیل گذاشته بودند تا علیه داور صحبت کنند گفت:« متاسفانه دوستان در مصاحبه‌های خود به بازیکنان پرسپولیس بی‌احترامی کردند. این نوع ادبیات باعث تاسف است و چنین اظهارنظرهایی حتی در کرکری‌های هواداران کم سن و سال هم دیده نمی‌شود. اگر در دو دربی گذشته، سه پنالتی مسلم برای استقلالی‌ها گرفته نشده بود، آیا آن‌ها زمین و زمان را به هم نمی دوختند؟ ما فراموش نمی‌کنیم که در سالیان اخیر، پنالتی مسلم روی غلامرضا رضایی در دربی شماره ۷۰ و گل سالم محمد نوری در بازی شماره ۶۹ دو تیم گرفته نشده است. امسال هم که در دو دربی رفت و برگشت چنین اتفاقاتی افتاد. در دربی جام حذفی فصل گذشته نیز از دو بازیکن استقلال تست گرفته شد که تست دوپینگ هر دو مثبت بود.اینها نمونه‌هایی از اشتباهات داوری در دربی‌های دو، سه سال اخیر بود. به راستی اگر این اشتباهات به سود پرسپولیس تمام شده بود چه اتفاقاتی روی می‌داد، در حالی که می‌بینیم هواداران پرسپولیس بعد از همه این بی‌عدالتی‌ها ذره‌ای مشکل ایجاد نکرده و با سعه صدر بدون هیچ جنجالی ورزشگاه را ترک کردند».

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 16769
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:55 توسط حمیدرضا حسنی |
افشاگری در خصوص خداحافظی رحمتی  <-PostCategory-> 

هر چند عداه ای نکونام را عامل اصلی خداحافظی رحمتی معرفی کرده اند اما با کنکاش در جریان خداحافظی ناگهانی دروازه بان تیم ملی، مجری معروف صدا و سیما متهم ردیف اول این ماجرا است.
خداحافظی سیدمهدی رحمتی از تیم ملی ایران و پذیرش زودهنگام کارلوس کی روش، معمای اصلی فوتبال ایران در این روزهاست و سوژه ای که رسانه ها به آن می پردازند. شاید خیلی ها جواد نکونام، اختلاف نظر او با مهدی رحمتی و نفوذ وی بر روی کارلوس کی روش را یکی از عوامل اصلی و شاید تنها عامل خداحافظی رحمتی از تیم ملی می دانند. برخی ها هم دعوت احتمالی از دانیال داوری، دروازه بان دو رگه ایرانی-آلمانی و ترس مهدی رحمتی از رقابت با این دروازه بان را عامل جدائی رحمتی از تیم ملی می دانند و معتقدند که رحمتی به جای پرداختن به رقابت ترجیح می دهد که با خالی کردن میدان، عرصه را بر گردانندگان تیم ملی تنگ کرده تا فضای رقابت در تیم ملی ایجاد نشود.


اما کلید حل این معما را می توان در گفتگوی چند دقیقه ای سیدمهدی رحمتی با عادل فردوسی پور در برنامه نود دانست: «آقای فردوسی پور منزل مسکونی من فقط چند طبقه با محل سکونت کی روش فرق دارد و من آمار رفت و آمد ها به منزل کی روش را دارم. می دانم چه کسانی به آنجا رفت و آمد دارند. حتی خود شما هم به آنجا رفت و آمد داشتید و آمار تردد شما هم به ما رسیده...!» جمله ای که باعث شد فردوسی پور گفتگویش با رحمتی را محتاط تر ادامه داده و حتی قدری هم مواضعش را عوض کند و به جای دادن خوراک به افکار عمومی در این راستا که رحمتی از ترس رقابت با دانیال داوری میدان را خالی کرده، او را سرباز شجاعی برای وطن و تیم ملی دانست و..... یعنی در واقع ترجیح داد تا بحثی را که رحمتی خیلی سربسته مطرح کرد، همانطور سربسته باقی بماند و ناگهان از سوی رحمتی باز نشود.


در واقع رحمتی که حاضر نشد درباره اختلافش با نکونام اشاره کند و این را دلیلی بر جدائی اش از تیم ملی بداند، دانیال داوری را به نوعی عامل خداحافظی خود از تیم ملی می داند. البته نه خود دانیال داوری و رقابت با او را .... بلکه رحمتی نوع ملی پوش شدن این دروازه بان دو رگه و عوامل ملی پوش شدن او را بهانه ای برای خداحافظی از تیم ملی می داند.


بنا بر این گزارش، فردی به نام "الف-ف" که از بستگان نزدیک یکی از مجریان سرشناس صدا و سیما می باشد و مدتهاست که در آلمان به تحصیل علم می پردازد و در کنار آن دستی هم بر آتش فوتبال آلمان دارد و می رود تا در امر ترانسفر های بین المللی سری در میان سرها در بیاورد و گفته می شود که رد پای وی در حضور برخی از فوتبالیست های دو رگه شاغل در اروپا در تیم ملی ایران هم مشاهده می شود، با ارتباط خوبی که با کارلوس کی روش در فوتبال ایران برخوردار کرده، جاده پیوستن این فوتبالیست های دورگه شاغل در اروپا به تیم ملی ایران را صاف می کند و حالا هم دانیال داوری در همان جاده ای قرار گرفته که از طرف "الف-ف" صاف شده.


همین مجری معروف صدا و سیما نقش مهمی در باز شدن راه پیوستن افشین قطبی به تیم پرسپولیس و نشستن او بر روی نیمکت تیم ملی ایران ایفا کرده بود و همان زمان هم راه پیوستن فوتبالیست های دو رگه به تیم ملی باز شد، اما وقتی در نهایت قطبی نیز خواسته های کلان این مجری صدا و سیما را تمکین نکرد، این مجری و برنامه پر مخاطبش به طور کلی بر علیه قطبی موضع گیری کرده و خط خود و برنامه شان را از خط و ربط افشین قطبی جدا کردند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 16769
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:49 توسط حمیدرضا حسنی |
تقویت کننده های مغز:  <-PostCategory-> 

برای مغز بخورید!

آیا شماره تلفن یا اسم کسی را فراموش کرده اید آیا نمی دانید که کلیدها را کجا گذاشته اید احتمالاً همه تقصیرها را به گردن ژنتیک سن یا زندگی پرمشغله خود انداخته اید نگاهی به رژیم غذایی خود بیندازید آنچه که می خورید روی تمرکز تصمیم گیری راحت و سریع شما اثر می گذارد، سطح هوش حافظه و زمان عکس العمل شما و حتی پیری زود رس مغز به رژیم غذایی وابسته است.

اساس مغز:

مغز یک بافت گرسنه است. اگر چه مغز 2 درصد از وزن بدن را تشکیل می دهد اما تا بیش از 30 درصد کالری (انرژی) روزانه را مصرف می کند. مشکل دیگراین که همه انرژی خود را از ئیدراتهای کربن کیفیت بالا جذب می کند.

مغز شما این سوخت سریع را می سوزاند حتی زمانیکه شما در خواب هستید. بنابراین خوردن صبحانه بهترین راه برای ذخیره دوباره سوخت (برای مغز) و کم کردن ضعف ذهنی است. بعد از اضافه کردن صبحانه به برنامه غذایی خود اگر قبلا برای تصمیم گیری در مورد کارهای روزانه مشکل داشتید اکنون یک برتری محسوس را مشاهده می کنید باید به انرژی و ارزش غذایی آنچه می خورید توجه داشته باشیدبه خصوص اگر وعده غذایی شامل حداقل یک میوه حبوبات و یک منبع پرتئینی غنی باشد بسیار خوب است وعده سالم برای صبحانه می تواند یک تکه نان با خمیر بادام زمینی  و پرتقال و یک لیوان شیر بدون چربی است. وعده های غذایی خود را به 4 یا 6 وعده کوچک به طوری که در طول روز توزیع شده باشد تقسیم کنید. این وعده های غذایی را سبک و کم حجم نگه دارید. از خوردن غذاهای سنگین و حجیم خودداری منید زیرا خون را به سمت دستگاه گوارش می کشاند و سهم کمتری به مغز می رسد که سبب تنبلی و خستگی می شود.

آیا رژیم گرفتن شما را کسل می کند؟

رژیم غذایی سنگین همانطور که شما را از کالری محروم می کند از هوش هم محروم می کند محققان انستیتوی تحقیقات غذایی انگلستان در نتایج یک سری تحقیقات گزارش کردند  زنانی که کالری خیلی کمی دریافت کرده اند در آنالیز اطلاعات خیلی کند بودند. و زمان عکس العمل طولانی تر و مشکل بیشتری در بخاطر آوردن رویدادهاداشتند نسبت به زنانی که رژیم غذایی نداشتند.

قهوه و هوشیاری:

یک فنجان قهوه به شما کمک می کند بهتر فکر کنید. اما بیش از آن نتیجه عکس دارد.

خوردن سه فنجان قهوه یا چای یا کمتر در بین وعده های غذایی توصیه می شود.

آهن به انتقال اکسیژن به بافتهای بدن از جمله مغز کمک میکند زمانیکه میزان آهن بدن افت می کند بافتها در کمبود اکسیژن بسر میبرند که سبب خستگی از دست دادن حافظه کم شدن تمرکز و انگیزه و کم شدن کارایی می شود.

چگونه می توانید آهن بدست بیاورید؟!

غذاهایی حاوی آهن بخورید که شامل گوشت قرمز کاملاً بدون چربی، حبوبات، سبزیجات دارای برگ سبز تیره و زردآلو خشکه هستند.

غذا را در دیگهای چدنی بپزید آهن از دیگ شسته شده در غذا نفوذ می کند و سبب افزایش آهن موجود در غذا می شود.

آب پرتقال که غنی از ویتامین c است همراه با غذاهای حاوی آهن سبب جذب آهن می شود.

ویتامین B:

کمبود هر کدام از ویتامینهای B1 , B2 , B6 , B12 و اسید فولیک باعث کمبود انرژی در مغز می شود که حاصل آن گیجی و کج خلقی و اختلال در تفکر، تمرکز، یادآوری و عکس العمل است.

غذاهای غنی از ویتامینهای B شامل شیر بدون چربی و ماست، سبوس گندم، موز، غذاهای دریایی، حبوبات کامل و نخود فرنگی هستند یک میزان متعادل از مواد معدنی و ویتامینها مصرف کنید.

ویتامینهای ضد تحلیل مغز:

مغز بیشتر از هر عضوی از بدن اکسیژن مصرف می کند این سبب تولید مقدار زیاد رادیکالهای آزاد می شود که در نهایت سبب صدمه زدن به سلول های مغزی می شود. فرسودگی ناشی از رادیکالهای آزاد سبب از دست رفتن تدریجی حافظه شود. خوشبختانه بدن یک ضد رادیکال آزاد دارد که شامل ماده مغزی آنتی اکسیدانت که در رژیم دارای ویتامین E و C موجوداست این رژیم غذایی رادیکالهای آزاد را غیر فعال می کند.

برای اینکه دفاع آنتی اکسیدانت را تقویت کنید هر روز 5 تای ( ترجیحاً هر 9 تای ) خوراکیهای زیر را مصرف کنید: آب پرتقال، توت فرنگیها، هویجها، اسفناج، طالبی و میوه و سبزیجات تازه دیگر.

استراتژی خوردن برای تقویت مغز:

مقدار مصرف کافئین خود را متعادل کنید.

از این غذاهای مغذی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. گوشت قرمز بدون چربی خشکبار و نخود فرنگی، سبزیجات با برگ سبز تیره، زرد آلو خشکه، شیر بدون چربی ماست بدون چربی، سبوس گندم، موز، غذاهای دریایی، حبوبات کامل، نخود فرنگی، آب پرتقال، توت فرنگی، هویج، اسفناج، طالبی و دیگر سبزیها و میوهای تازه.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 16769
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:7 توسط حمیدرضا حسنی |
6 فن قوی برای آرامش روحی  <-PostCategory-> 

استرس زیادی که دنیای مدرن به ما وارد می کند سبب شده است که  آرامش دست نیافتنی به نظر برسد. با این حال  باز هم هیچ دلیلی وجود ندارد که زندگی خود را پر از استرس و اضطراب نماییم. اگر هنر ایجاد آرامش را بیاموزید می توانید به راحتی لذت زندگی را بچشید. راز ایجاد آرامش کنترل ذهن است. به عنوان مثال شما می توانید برای سلامتی خود یک ساعت در روز ورزش کنید و همینطور می توانید نسبت به اضافه وزن خود بی تفاوت باشید و یک عمر با نگرانی دست به گریبان باشید.

 

فنون ایجاد آرامش

1- مهمترین زمان اکنون است - بسیاری از ما زمان زیادی را در نگرانی آینده به سر می بریم. اگر در کل عمر خود این زمان ها را محاسبه نماییم متوجه می شویم از یک سال هم بیشتر شده است. محققان متوجه شده اند که نگرانی و تشویش برای آینده قسمت زیادی از فعالیت ذهنی فرد را اشغال می کند. در حالیکه این نگرانی هیچ کمکی به شما نمی کند به هیچ وجه. اگر بیشتر وقت خود را به فکر کردن درباره گذشته و نگرانی درباره آینده بگذرانید هیچگاه نخواهید توانیست به اندازه کافی آرامش داشته باشید. برای رسیدن به آرامش روحی و فکری واقعی باید فقط  در زمان حال از زندگی خود لذت ببرید نه افسوس گذشته را بخورید و نه نگران آینده باشید.

 

2- محیط اطراف بسیار مهم است - جایی که کار می کنید و وقت خود را می گذرانید در وضعیت فکری شما تاثیر عمیقی دارد. شاید ما آگاهانه این موضوع را درک نکنیم ولی اگر دقت کنید در بعضی اتاق ها آرامش بیشتری دارید و تمایل دارید هنگام استراحت آنجا باشید. به اتاق خود نگاه کنید اگر بسیار درهم و برهم و ریخت و پاش است مانند این است که مرتب کسی کاری را به شما یادآوری می کند ولی شما آنرا انجام نمی دهید. و این چرخه همینطور را ادامه دارد.

این یادآوری ناخودآگاه و مداوم در ذهن جای زیادی اشغال می کند. اگر اتاق خود را مرتب کنید و محیطی دلچسب برای خود فراهم کنید احساس بهتری نسبت به قبل خواهید داشت . راحتتر می توانید خود را آرام و ریلکس نمایید. برای خرید سیستم های تهویه و تصفیه هوا، گل و ... خساست به خرج ندهید تا شرایط بهتری برای خود فراهم کنید. برای آرام ساختن خود هدف آرام  نگه داشتن مغز است. که نتیجه آن ارامش روحی است. این بهترین نوع ریلکسیشن است چون ما را نسبت به کار هایی که خود باید انجام دهیم آسوده خاطر می کند. هر روز 10 تا 15 دقیقه وقت برای مدیتیشن مشخص کنید در طول مدیتیشن می توانیم روح و فکر خود را از دلبستگی های مادی رها کنیم.

 

3- سازنده بودن به جای به تعویق انداختن - رسیدن به آرامش و آسودگی خیال فقط با استراحت کردن تمام وقت در ساحل دریا بدست نمی آید. بلکه باید بیاموزیم چگونه آرامش را بدست بیاوریم. مهم نیست که در حال کار باشیم یا استراحت مهم این است که بدانیم چه بکنیم. بنابراین کار هایی را که باید انجام شود اولویت بندی کنید. اگر هر کاری را با برنامه و از راه صحیح انجام دهید احساس استرس و فشار کمتری خواهید داشت. وقتی که می خواهیم چند کار را با هم انجام دهیم خود را زیر بار فشار زیادی قرار داده ایم. و در این حال ایجاد آرامش بسیار سخت و دشوار است. زندگی را برای خود سخت نکنید. برای هر کاری زمان مشخص نمایید و آنقدر به خود وقت بدهید که از انجام آن لذت ببرید. یک کار را تکمیل نمایید و هر چه لازم است برای آن انجام دهید. آنگاه پاداش شما لذتی است که از انجام بی عیب و نقص آن کار نصیب شما خواهد شد.

 

4- با تاثیر دیگران بر خود مقابله کنید - چقدر به نظر دیگران وابسته هستید و به آن اهمیت می دهید. وقتی که ما نگران حرف مردم هستیم در حقیقت یک بار فکری به ذهن خود تحمیل کرده ایم. و ناخودآگاه به سمتی حرکت می کنیم که دیگران را خوشحال کنیم. و این هم ایجاد آرامش فکری را غیر ممکن می سازد. مهم نیست که ما چه کار می کنیم یا چه می گوییم همیشه عده ای هستند که ایراد بگیرند. بنابراین باید در خود روحیه ای را تقویت کنیم که نه با ستایش و نه با انتقاد تحت تاثیر قرار نگیریم. این بدان معنا نیست که ما افکاری متفاوت با دیگران داریم، بلکه فقط به این معناست که نمی خواهیم به دیگران اجازه دهیم با عقاید خود آرامش روحی و فکری ما را به هم بریزند. البته این کار ساده ای نیست اما به مرور زمان می توانیم اثر عقاید دیگران در زندگی خود را کمتر کنیم. رسیدن به آرامش زمانی مقدور می شود که ما فکر کردن به حرف های مردم را متوقف کنیم.

 

5- زمانی برای خود اختصاص دهید - اجازه ندهید تمام وقت شما صرف دیگران شود طوری که برای خود وقت کافی نداشته باشید. اگر کار شما به گونه ای است که مدام با تلفن و ایمیل درگیر هستید بهتر است از آنها در زمان استراحت فرار کنید. مثلاً می توانید ساعات مشخصی را برای پاسخگویی به تلفن ها مشخص کنید. به این صورت به دیگران می فهمانید که شما هم به زمانی برای استراحت و آرامش نیاز دارید و نباید مزاحم شما شوند. وقتی به فشار های روحی اجازه می دهید ساخته شوند ایجاد آرامش کار سختی می شود. اما با استراحت کافی می توانید هنگام کار با انرژی و توان بیشتری به وظایف خود را انجام دهید که نتیجه آن یک رضایت درونی است.

 

6- یک تغییر به اندازه یک استراحت ارزش دارد - زندگی نباید تکرار مکررات باشد اگر متوجه شدید که در چرخه ای نا تمام از روزمرگی گیر کرده اید کار هایی کاملاً متفاوت انجام دهید. مثلاً اگر هر روز بعد از ظهر وقت خود را با روزنامه خواندن و تماشای تلوزیون می گذرانید و پس از آن احساس خوبی ندارید می توانید برای قدم زدن با خانواده یا دوستان بیرون بروید یا در فعالیت های ورزشی با دوستان شرکت کنید. این تغییر رویه به شما کمک می کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید و نه تنها از روزمرگی نجات پیدا می کنید بلکه فعالیت های روزانه خود را هم بهتر انجام خواهید داد.

 

ریلکسیشن به سادگی یک نفس عمیق کشیدن است.

اگر احساس استرس می کنید چند دقیقه بیرون بروید. فقط به تنفس خود دقت کنید. به آرامی نفس بکشید این کار اثری قدرتمند برای آرام کردن دارد. وقتی که هوا را به داخل شش های خود فرو می برید آرامش درونی را وارد بدن خود می کنید. و وقتی که هوا را به بیرون می رانید تجسم کنید تمام نگرانی ها و تشویش ها را بیرون رانده اید. بدست آوردن آرامش به همین سادگی است پس سعی نکنید آنرا پیچیده نمایید

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 16769
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:7 توسط حمیدرضا حسنی |
مبارزه با بد بینی  <-PostCategory-> 

هیچ چیز مانند بدبینی در خراب کردن یک رابطه قدرتمند نیست. بدبینی خالق تشویش و استرس، عصبانیت، تنفر و ترس است. هیچ فرد بدبینی نمی تواند به روشنی فکر کند و تصمیم بگیرد.

رابطه داشتن با کسی که بدبین است وحشتناک است. آدم بدبین رفتاری غیر مطمئن و ناشایست دارد. چنین فردی جذابیت ندارد و حتی دیگران را از خود دور می کند.

هیچ کس همدمی بدبین نمی خواهد و هیچ کس نمی خواهد بدبین باشد. پس عامل بدبینی چیست؟

"بزرگترین عامل در به هم خوردن ازدواج ها  بدبینی است. بدبینی بخاطر احساس نا امنی فرد بدبین پیش می آید و ممکن است ریشه ای داشته باشد یا نداشته باشد. این فرد از خطوط ارتباطی پنهان می ترسد و سعی می کند آنها را کشف کند." - ال ران هوبارد

هنگامی که به همسر یا شریک زندگی خود بدبین می شوید، در حقیقت به ارتباطاتی خیالی و مخفی مظنون شده اید. راز باعث رنجش شما می شود.  اگر با شریک زندگی خود درباره تردید خود صحبت کنید آنگاه دیگر رازی بین شما نخواهد بود و دیگر آن احساسات بد تقویت نخواهد شد.

ارتباطات مخفی یا یا راز ها باعث می شوند افکار و سوالات این چنینی به ذهن شما خطور کند. " آیا او همدمی بهتر از من پیدا کرده است؟" " آیا می خواهد مرا ترک کند؟" " آیا روابط نا مشروع با کسی برقرار کرده است؟" آیا از نظر او من آدم نچسبی هستم؟"

وقتی که احساس بدبینی دارید چیزهایی که به نظر شما راز هستند باعث می شوند بدترین گمان ها را ببرید. و ناخواسته فرضیه ای می سازد که در آن بدترین حالت های ممکن لحاظ شده است. و جهنم آغاز می شود جهنمی که خود و اطرافیانتان در آتش آن می سوزند و کم کم کنترل از دست شما خارج می شود.

خوب حال که به این نتیجه رسیدیم بدبینی و حسادت بدترین بلا ها را بر سر ما می آورد چگونه می توانیم از چنین وضعیتی جلوگیری کنیم؟ یا اگر طرف مقابل ما آدم بدبینی است با او چگونه باید برخورد کنیم؟

 

درمان بدبینی

" برقراری ارتباط ریشه موفقیت رابطه زناشویی است که بر پایه آن یک جامعه قدرتمند رشد می کند، و ارتباط ضعیف همانند تخته سنگی است که به کشتی این رابطه برخورد می کند و مسافرانش را غرق می کند. " - ال. ران هوبارد

اگر فرد بدبینی هستید باید ارتباط برقرار کنید. باید حدس زدن و پیش داوری را کنار بگذارید و به جای آن بپرسید. احساسات خود را با ارتباط برقرار کردن فرو بنشانید.

باب به همسرش می گوید "من نمی خواهم آدم بدبینی باشم ولی می خوام بدونم می شه؟ می شه بگی تو نسبت به جو چه احساسی داری؟"

و همسرش پاسخ می دهد " من فقط از اون خواستم پسرش رو برای کمک بفرسته باید بدونی که من دوست دارم و دیوونه تو هستم عزیزم"

و بوووم! ارتباط مخفی که در ذهن باب شکل گرفته بود نابود شد. و راز از بین رفت. و باب احساس بسیار بهتری دارد.

اگر باب ارتباط برقرار نمی کرد این بدبینی باب را عصبی و مشوش می کرد. و سایه آن بر روابط زناشویی آنها سنگینی می کرد.

اگر شریک زندگی شما آدم بدبینی است. مطمئن باشید در ارتباطات خود با دیگران هیچ چیز را از او مخفی نمی کنید. مثلا وقتی که نامه ای از کسی دریافت می کنید به او پیشنهاد دهید آن را بخواند.

ارتباط برقرار کنید تا مشکل را حل کنید. مثلا وقتی که می بینید مارسیا عصبی یا ناراحت است و زیاد صحبت نمی کند فکر کنید ببینید چه چیزی را از او مخفی نگه داشته اید. این بد بینی می تواند در محیط کاری هم رخ دهد مثلا ممکن است ببینید مدیر شما از ابتدای شروع بکار شما تا کنون چنین رفتاری با شما نداشته است گاه کافیست نشان دهید که با او رو راست و صادق هستید تا اگر افکار بدی درباره شما به سرش زده است به اشتباه خود پی ببرد.

البته باید در هنگام برقراری ارتباط با شریک زندگی خود حتماً همانطور که می خواهید سوء تفاهم ها را از بین ببرید باید بتوانید علاقه خود را به او نمایان کنید. و مهربانی خود را به او نمایان کنید.

اسرار قدیمی را ریشه کن کنید و آشکارا احساسات عاشقانه خود را بیان نمایید. برای آینده خود برنامه داشته باشید. فقط بخاطر یک ارتباط خوب موفقیت بزرگی در انتظار شماست.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 16769
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:7 توسط حمیدرضا حسنی |
آیا می دانید؟  <-PostCategory-> 
  • آیا می دانستید 11 درصد از مردم دنیا چپ دست هستند؟

  • آیا می دانستید بیشترین تعداد زاد ولد ها در ماه آگوست رخ می دهد؟

  • آیا می دانستید بدون مخلوط شدن غذا با بزاق دهان نمی توانستید مزه آن را بچشید؟

  • آیا می دانستید به طور متوسط افراد در 7 دقیقه به خواب می روند؟

  • آیا می دانستید یک خرس 42 دندان دارد؟

  • آیا می دانستید چشم یک شتر مرغ از مغزش بزرگتر است؟

  • آیا می دانستید بیشتر رژ لب ها حاوی فلس (پولک ) ماهی هستند؟

  • آیا می دانستید لیمو از توت فرنگی قند بیشتری دارد؟

  • آیا می دانستید 8 درصد از افراد یک دنده اضافی دارند؟

  • آیا می دانستید آیا می دانستید 85 درصد از زندگی گیاهی در اقیانوس ها جریان دارد؟

  • آیا می دانستید خرگوش شیرین بیان دوست دارد؟

  • آیا می دانستید الفبای زبان هاوایی شامل 12 حرف بیشتر نیست؟

  • آیا می دانستید ایتالیایی ها به میکی موس می گویند توپولینو؟

  • آیا می دانستید آرمادیلوس که نوعی گورکن است 4 بچه بدنیا می آورد که هر 4 تای آنها دختر هستند؟

  • آیا می دانستید بیشترین زمان پرواز یک مرغ 13 ثانیه بوده است؟

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 16769
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:7 توسط حمیدرضا حسنی |
هنرمندان مشهور طرفدار کدام تیم هستند  <-PostCategory-> 

خوانندگان :

حمید عسکری : استقلال / اروپایی : چلسی


فرزاد فرزین : پرسپولیس

محسن یگانه : پرسپولیس / اروپایی : منچستر یونایتد

بنیامین : استقلال

شادمهر عقیلی : پرسپولیس

بهنام صفوی : استقلال

بابک جهانبخش : پرسپولیس

رضا صادقی : پرسپولیس / اروپایی : منچستر یونایتد و رئال مادرید

ساسی مانکن : استقلال

حسین مخته : پرسپولیس

شهاب رمضان : پرسپولیس / اروپایی : اینتر

علی اصحابی : استقلال

عرفان ( خواننده رپ ) : پرسپولیس

محمد اصفهانی : استقلال

بازیگران داخلی ( قسمت اول ! ) :


حمید گودرزی : استقلال

پانته آ بهرام : استقلال

سیامک انصاری : استقلال


مهران مدیری : پرسپولیس

امین حیایی : پرسپولیس

محمدرضا گلزار : پرسپولیس


نیما شاهرخ شاهی : استقلال

مهناز افشار : استقلال

امیر جعفری : استقلال


بهنوش بختیاری : پرسپولیس

الناز شاکردوست : پرسپولیس

نیکی کریمی : پرسپولیس

نیوشا ضیغمی : پرسپولیس


لاله اسکندری : استقلال

مینا لاکانی : استقلال

فلامک جنیدی : استقلال

پرستو صالحی : استقلال

بازیگران داخلی ( قسمت دوم ) :

مهدی سلوکی : پرسپولیس

بهرام رادان : استقلال

لیلا اوتادی : پرسپولیس

جواد رضویان : استقلال

محمدرضا شریفی نیا : استقلال


حمید لولایی : پرسپولیس

رضا شفیعی جم : پرسپولیس


برزو ارجمند : استقلال

داریوش ارجمند : استقلال


سعید پیردوست : پرسپولیس

رامبد جوان : پرسپولیس

خوانندگان داخلی ( قسمت دوم ) :

رضا یزدانی : استقلال

مهدی مقدم : پرسپولیس

مازیار فلاحی : پرسپولیس

رسول نجفیان : استقلال

کامران و هومن : پرسپولیس و پرسپولیس

سعید شهروز : داخلی نامشخص ! / اروپایی : منچستر یونایتد

خشایار اعتمادی : استقلال

رضایا : پرسپولیس

آرمین 2FM : پرسپولیس




مجری ها :

عادل فردوسی پور : پرسپولیس / اروپایی : لیورپول

فرزاد حسنی : پرسپولیس


مزدک میرزایی : استقلال

جواد خیابانی : استقلال

علیفر : استقلال


بهرام شفبع : پرسپولیس

رضا جاودانی : استقلال / اروپایی : بایرن مونیخ

پیمان یوسفی : پرسپولیس

حسین رفیعی : پرسپولیس

احسان علیخانی : پرسپولیس

رضا رشیدپور : پرسپولیس

فرشید منافی : پرسپولیس

استقلالی ها :


اکبر عبدی : استقلال

احسان خواجه امیری : استقلال

سام درخشانی : استقلال

پوریا پور سرخ : استقلال

پیمان معادی : استقلال

یوسف تیموری : استقلال

علی صادقی : استقلال

شیلا خداداد : استقلال

امیر نوری : استقلال

 

پرسپولیسی ها :

حامد بهداد : پرسپولیس

کامبیز دیرباز : پرسپولیس

پژمان بازغی : پرسپولیس

حمید فرخ نژاد : پرسپولیس

مرتضی احمدی : پرسپولیس

تهمینه میلانی : پرسپولیس

مهراوه شریفی نیا : پرسپولیس

زنده یاد خسرو شکیبایی : پرسپولیس

داود رشیدی : پرسپولیس

سیروس گرجستانی : پرسپولیس ( یه مدت هم واسه شاهین بازی کرده )

حمید ماهی صفت : پرسپولیس

مجید صالحی : پرسپولیس

هادی ساعی : پرسپولیس

فاطمه گودرزی : پرسپولیس

ساعد هدایتی : پرسپولیس

لاله صدیق : پرسپولیس

سیاوش خیرابی : پرسپولیس

 

 

 

 




 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 502
بازدید کل : 16769
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 21:7 توسط حمیدرضا حسنی |
مطالب پيشين
» رویانیان استقلالی یا پرسپولیسی بودن احمدی‌نژاد را لو داد
» پولدارترین فوتبالیست‎های جهان
» تاریخ و محل تولد اكثر هنرمندان كشور
» سال تولد و میزان تحصیلات بازیگران معروف ایران
» رعایت این نکات هنگام مطالعه الزامیست
» داروی بسیار خطرناک در شب های امتحان
» عادت های غلط ما ایرانی ها در رانندگی و نگهداری ازخودرو
» تولید دستگاه تزریق انسولین بدون استفاده از سرنگ
» 5 ويتامين مخصوص آقايان
» چربی های شکم و پهلو را آب کنید
» فردوسي پوربرادرم چهار سال است از آلمان برگشته ؛ قلعه نويي را به خدا واگذار مي‌كن
» آزار زنان در آسانسور توسط مرد هوسران
» خبر ویژه : خداحافظی جادوگر از فوتبال در دوبی !
» داروخانه پروردگار
» آشنایی با 7 ماده غذایی چربی‌سوز
» هشدار :لطفاً توجه کنید و به دیگران اطلاع دهید !
» تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی
» دانستنی های بامزه
» 9 دانستنی جالب
» 10دانستنی های علمی


موضوعات
ورزش
طنز
پزشکی و سلامت
داستان کوتاه
جالب و خواندنی
آشپزی
اس ام اس
اخبار هنرمندان
مذهبی
پيوندها


(¯`·.¸¸.·'♥ آرزوها ♥'·.¸¸.·´¯) ردیاب جی پی اس ماشین ارم زوتی z300 جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوان سیتی و آدرس javan.city.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

لىىک
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com