جوان سیتی

بی ترمز ها
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
اسفند 1391
بهمن 1391
نويسندگان
حمیدرضا حسنی
کد هاي جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 16768
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

i

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین

فال حافظ


داستان روزانه

 weather>کد نمایش آب و هوا
مراقب خواب بین الطلوعین باشید  <-PostCategory-> 

هر انسان، حداقل به ۸ ساعت خواب مفید در شبانه
روز نیاز دارد و این مدت خواب برای اینکه فرد انرژی مجدد بگیرد و مواد زائد از بدنش دفع شود، ضروری است. از دیدگاه اسلامی و طب سنتی بهترین زمان خواب اوایل شب و بعد از نماز مغرب و عشا تا نزدیکی طلوع آفتاب است و بهتر است در این زمان فرد بیدار شود

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 16768
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:26 توسط حمیدرضا حسنی |
نکاتی قابل توجه برای کله پاچه خوران  <-PostCategory-> 

چربی ها طعم غذاها را بهبود می بخشند یا به عبارت ساده تر هر قدر غذا چربی بیشتری داشته باشد، خوشمزه بودن و قابلیت پذیرش آن برای همه گروه های سنی و جنسی بیشتر می شود.

البته این غذا در کنار طعم خوب، بسیار هم سنگین است و اصولاً کسی نمی تواند مقدار زیادی از این غذا را در یک وعده میل کند و معمولاً افراد هر از گاهی سراغش می روند اما هستند افرادی که به مرور زمان به این همه چربی این خوراک عادت کرده اند و شاید در هفته چند باری به کله پزی سر بزنند. مشکل اینجاست که کله پاچه نه تنها چرب است بلکه چربی آن مانند چربی تمام امعاء و احشاء داخلی بدن از نوع اشباع و کلسترول است که ضرر بسیار زیادی برای بدن دارد چرا که احتمال مسدود شدن رگ های خونی توسط این نوع چربی بسیار زیاد است و در طولانی مدت خطر سکته مغزی و قلبی را به همراه دارد!

بنابراین افراد چاق، دیابتی، کسانی که دچار چربی خون یا پرفشاری خون هستند و البته بیماران قلبی ـ عروقی به هیچ وجه &laquo;نباید&raquo; سراغ این خوراک چرب و چیلی بروند.



کله پاچه را چطور رژیمی کنیم؟

اجزای خوراکی کله پاچه شامل مغز، چشم، بناگوش، زبان، گوشت صورت و پاچه می شود که در این میان، بخش اعظم مغز از چربی تشکیل شده است و خوردنش مقدار مقدار بسیار زیادی کلسترول وارد بدن می کند؛ برای همین بهتر است کلاً خورده نشود. چشم هم یکی دیگر از بخش هایی است که بیشترین را چربی های ترانس تشکیل داده اند و همه خوشمزگی اش هم به همین دلیل است پس اگر بتوانید قید آن را هم بزنید، سالم تر خواهید بود. وضعیت بناگوش، زبان و گوشت صورت تقریباً به یک شکل است و این بخش ها، مقدار پروتئین بیشتری نسبت به مغز و چشم داشته و مقداری ویتامین B به خصوص ۱۲B دارند. البته پروتئین این قسمت ها خالص نیست و با مقداری چربی همراه شده است. اگر بتوانید موقع خوردن این قسمت ها، چربی اش را جدا کنید، کله پاچه تان رژیمی تر خواهد بود!

چند وقت یک بار مجاز است؟

مسلماً هیچ فردی نمی تواند یک دست کله پاچه را به طور کامل بخورد اما اگر بخواهیم در مورد کالری این غذا صحبت کنیم، باید بگوییم سهم کالری مورد استفاده بدن ما را چربی، کربوهیدرات و پروتئین تشکیل می دهد یک گرم مواد نشاسته ای و یک گرم پروتئین خالص ۴ کیلوکالری انرژی دارد اما یک گرم چربی ۹ کیلوکالری انرژی دارد؛ یعنی تقریباً بیش از دو برابر بیشتر از نشاسته و پروتئین.

به این ترتیب می توان گفت هر قدر سهم چربی در غذا بیشتر باشد، &laquo;دانسیته&raquo; یا تراکم انرژی آن خوراک بسیار بالاتر می رود و چون سهم اعظم کالری کله پاچه از چربی ها تامین می شود، کالری فوق العاده زیادی دارد. به این ترتیب می توان گفت تنها افراد سالمی که فعالیت بدنی خوبی دارند و ورزش جزو برنامه ثابت زندگیشان است، می توانند حداکثر ماهی یک تا دو بار از این خوراک مصرف کنند.

پاچه خواری کنیم یا نه؟!

پاچه یکی از بخش های پرچرب کله پاچه محسوب می شود که در میان سایر اجزای خوراکی کله پاچه، بعد از مغز، بیشترین مقدار چربی را داراست. البته حتماً شنیده اید که بعضی ها معتقدند &laquo;پاچه برای روغن کاری مفاصل بدن لازم است!&raquo;
مسلماً این حرف که خوردن پاچه می تواند باعث روغن کاری مفاصل شود و هر چند وقت یکبار خوردنش برای بدن ضروری است، بسیار عامیانه است و هیچ منطق علمی ندارد. بدن ما مثل ماشین دارای مفاصل مکانیکی نیست که بخواهیم با گریس و روغن مشکلات مفصلی اش را حل کنیم!

بدن یک بافت زنده و فیزیولوژیک است و عملکرد مفاصل هم با روغن درست نمی شود! در مفاصل به جای روغنی که در ذهن افراد است، یک مایع سینوویال (مایعی شفاف، به رنگ زرد کم رنگ که توسط سلول های غشای سینوویال در مفاصل ترشح شده و باعث لغزندگی سطح مفصل و در نتیجه کاهش اصطکاک میان آنها می شود) وجود دارد که بیشترش از آب و ترکیبات پروتئینی تشکیل شده نه ترکیبات چربی!

حالت ژلاتینی آب کله پاچه هم به دلیل چربی ها نیست و به دلیل پروتئین موجود در آن است؛ البته این پروتئین از لحاظ تغذیه ای نوعی پروتئین ناقص است؛ یعنی تمام اسیدهای آمینه که واحدهای ساختمانی پروتئین را تشکیل می دهند، ندارد بنابراین در مقایسه با پروتئین شیر، گوشت و تخم مرغ، ارزش غذایی کمتری هم دارد. اما به هر حال برخلاف تصور عامه، مصرف پاچه نمی تواند به بهبود وضعیت مفاصل کمک کند.

تصور غلط این است که افراد فکر می کنند همان آب ژله ای کله پاچه به همان شکل وارد مفاصل می شود اما واقعیت این است که تمام خوراکی هایی که ما می خوریم بعد از طی مسیر مشخصی در دستگاه گوارش طی فرایند هضم، پیوندهایشان شکسته می شود. بعد در روده به واحد ساختمانی خود ـ که در این مورد اسید آمینه است ـ تبدیل می شود. بعد این اسید آمینه است که در بدن جذب می شود. پس اگر حتی پروتئین موجود در ژلاتین کله پاچه پروتئین کاملی بود، این باور همچنان اشتباه است که فکر کنیم غذاها به همان شکلی که دیده می شوند، در بدن جذب می شوند.

کله پاچه برای مادران باردار خوب است؟

خانم های باردار به خصوص اگر در ۳ ماهه اول و دوم باشند، خوردن این خوراکی ها باعث عادت کردن ذائقه شان به این غذاها شده و کالری بیش از حد این غذا در نهایت منجر به اضافه وزن زیاد و چاقی شان می شود. این افزایش زیاد وزن می تواند تاثیری منفی بر روند بارداری داشته باشد، به علاوه بارداری خودش به تنهایی یک استرس فیزیولوژیک محسوب می شود. بنابراین مصرف خوراکی پر کالری مثل کله پاچه ـ که کالری اش هم از چربی ها و به طور خاص چربی های نامناسبی است ـ در طول دوران بارداری که فرد نسبت به سایر همسالان خود آسیب پذیرتر است، مادر باردار را بیشتر از دیگران در معرض خطر قرار می دهد که بهتر است مصرف نکنند. بچه ها هم به عنوان یک گروه آسیب پذیر به شرطی که دچار مشکلات خاصی از جمله چاقی، دیابت و... نباشند، می توانند ماهی یک بار کله پاچه بخورند که البته اگر همین مصرف ماهی یک بار هم در برنامه غذایی افراد نباشد، بسیار بهتر است.

ترشی، چربی کله پاچه را می برد؟

شاید همین که با خوردن ترشی احساس می کنید چربی کله پاچه از دهانتان شسته شده، با خود فکر کنید که همین اتفاق در بدن هم می افتد و برای اینکه وجدان دردتان برای خوردن یک غذای پر کالری و چرب آرام شود، با یک پرس کله پاچه، یک شیشه ترشی هم بخورید! اما بهتر است بدانید ترشی فقط طعم دهانتان را عوض می کند و کار خاصی انجام نمی دهد. بهترین چاشنی برای همراهی کله پاچه، سبزی ها و صیفی های فراوان و سایر منابع فیبر خوراکی است. چرا که باعث افزایش حرکات &laquo;پریستالتیک&raquo; یا &laquo;حرکات دودی&raquo; روده در دستگاه گوارش شده و میزان جذب چربی در دستگاه گوارش را تا حدودی کاهش می دهد.

سیرابی و شیردان بهتر از کله پاچه است؟

سیرابی و شیردان هم جزئی از امعاء و احشاء داخلی هستند که خوردنشان هیچ برتری نسبت به پاچه ندارد. این خوراک مقدار پروتئین بیشتری نسبت به کله پاچه دارد که پروتئین آن تقریباً شبیه پروتئین گوشت است اما از آنجا که چربی فوق العاده زیادی دارد و از نوع چربی اشباع و چربی ترانس تشکیل شده که بدترین نوع چربی محسوب می شود، باز هم توصیه می شود افراد دچار چاقی یا اضافه وزن&zwnj;، دیابتی، مشکلات قلبی ـ عروقی، چربی خون یا فشاری خون، دور این غذاها را خط بکشند.

راه تشخیص کله پاچه سالم

متاسفانه هیچ راه دقیقی برای تعیین سلامت کله پاچه یا سیرابی و شیردان نیست. در واقع این خوراک ها بعد از فساد بسیار زیاد دچار تغییر رنگ و بو می شوند و تا مدتی بعد از فاسد شدن،&zwnj; هیچ علامتی در ظاهرشان ندارند بنابراین راجع به تغییر کیفیت از زمان تولید تا زمانی که در فروشگاه ها نگهداری شده یا حتی چندین بار طبخ می شوند و ارزش تغذیه ای خود را تا حد زیادی از دست می دهد، بدون انجام آزمایش تخصصی نمی توان متوجه فساد خوراک شد بنابراین بدون آزمایش، هیچ علامت قابل ملاحظه ای وجود ندارد که بتوان با توجه به آن سلامت و تازگی کله پاچه یا سیرابی را تشخیص داد. بهترین کاری که می توان انجام داد، تهیه این خوراک ها از فروشگاه های معتبر، در بسته بندی استاندارد و دارای تاریخ مصرف است.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 16768
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:26 توسط حمیدرضا حسنی |
این میوه غریبه را بیشتر بشناسید  <-PostCategory-> 

آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان&zwnj;هایی است که با انواع بیماری&zwnj;ها مقابله می&zwnj;کنند.حتماً می&zwnj;گویید این جور میوه&zwnj;ها مال از ما بهتران است و این روزها با قیمت سر به فلک کشیده&zwnj; آنها چه کسی می&zwnj;تواند به آنتی اکسیدان و ویتامین فکر کند؟ شاید حق با شما باشد.

اما اگر می&zwnj;توانید به شکرانه&zwnj; عظمت الهی از تمام نعمت&zwnj;هایش استفاده کنید. تک تک این نعمت&zwnj;ها پرده&zwnj;ای از قدرت بی&zwnj;کران پروردگاری است که با عشق برای بندگانش خلق کرده تا از آنها &laquo;بخورند و بیاشامند و اسراف نکنند&raquo;. آووکادو نیز جزو همان نعمت&zwnj;هایی است که در عین خوشمزگی فواید شگفت انگیز زیادی برای سلامت بدن دارد. برای آشنایی بیشتر با این میوه با ما همراه شوید.

سلامت چشم&zwnj;ها

آووکادو منبع فوق&zwnj;العاده لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی اکسیدان عمل می&zwnj;کند و از ابتلا به بیماری&zwnj;های مربوط به چشم پیشگیری به عمل می&zwnj;آورد. این میوه سبز خوش&zwnj;رنگ همچنین حاوی کاروتنوئیدهای دیگری مثل زئاگزانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن و همچنین ویتامین E می&zwnj;باشد. یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه&zwnj; بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تأمین می&zwnj;کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری&zwnj;های مادرزادی جنین را کاهش می&zwnj;دهد.از این گذشته آووکادو به شما کمک می&zwnj;کند که کاروتنوئید میوه&zwnj;های دیگر را بیشتر جذب کنید. مصرف مواد غذایی حاوی کاروتنوئیدها مانند میوه و سبزیجات به همراه آووکادو (که سرشار از چربی&zwnj;های اشباع نشده مونو است) باعث می&zwnj;شود که بدن شما بیشترین میزان این مواد مغذی را جذب کند. یک روش آسان برای جذب بیشتر این مواد مغذی این است که آووکادو را به ترکیبات سالادتان اضافه کنید.

لاغرتر شوید

اگر قصد دارید چند کیلویی وزن کم کنید آووکادو در خدمت شماست. نصف آووکادو حاوی ۴/۳ گرم فیبرهای محلول و غیر محلول است. بدن به این فیبرها نیاز دارد تا عملکرد سیستم گوارش بدن را در شرایط مطلوبی نگه دارد. علاوه&zwnj; بر این، فیبرهای محلول اجازه نمی&zwnj;دهند که قندها با سرعت بالا جذب بدن شوند. برای همین باعث می&zwnj;شوند که شما مدت زمان طولانی&zwnj;تری احساس سیری داشته باشید و به سراغ غذا خوردن نروید.آووکادو همچنین حاوی اسید اولئیک است. این اسیدهای چرب وظیفه&zwnj; فعال کردن بخشی از مغز را بر عهده دارد که فرمان احساس سیری را صادر می&zwnj;کند. چربی&zwnj;های اشباع نشده مفیدی که حاوی اسید اولئیک هستند در مقایسه با چربی&zwnj;های اشباع شده و چربی&zwnj;های ترانس موجود در مواد غذایی صنعتی احساس سیری بیشتری ایجاد می&zwnj;کنند. هر چه شما بیشتر احساس سیری داشته باشید طبیعتاً کمتر به سوی خوراکی&zwnj;های مختلف گرایش پیدا می&zwnj;کنید.

کنترل قند خون

آووکادو سرشار از چربی&zwnj;های اشباع نشده&zwnj; مونو مفید می&zwnj;باشد و اجازه نمی&zwnj;دهد بعد از صرف غذا میزان قند خون به یکباره بالا برود. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی&zwnj;های مفید حتی می&zwnj;تواند حالت مقاومت به انسولین را به هم بزند. متأسفانه وضعیت مقاومت به انسولین باعث تثبیت طولانی مدت قند می&zwnj;شود که رفته رفته به دیابت منجر می&zwnj;شود. سعی کنید به جای مالیدن کره&zwnj;های پرچرب روی نان یا استفاده از سس&zwnj;های مایونز در ساندویچ&zwnj;هایتان از پوره آووکادو استفاده کنید.

سلامت قلب

درست است که آووکادو پرکالری و سرشار از مواد چرب است (در نصف یک عدد آووکادو ۱۳۸ کالری و ۱/۱۴ گرم چربی وجود دارد) اما همین میوه سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفید برای قلب می&zwnj;باشد. اگر می&zwnj;توانید به&zwnj;طور مرتب از این میوه میل کنید و اگر نمی&zwnj;توانید هر از گاهی برای تنوع هم که شده از طعم و خاصیت این میوه استفاده کنید.فولات موجود در آووکادو خطر سکته و ابتلا به بیماری&zwnj;های قلبی را کاهش می&zwnj;دهد. اگر شما هم در خانواده&zwnj;تان سابقه&zwnj; بیماری&zwnj;های قلبی وجود دارد یا اگر عوامل بیماری&zwnj;زایی مثل اضافه وزن دارید یا سیگار می&zwnj;کشید آووکادو را دریابید. این میوه می&zwnj;تواند قلب شما را در سلامت نگه دارد.

برای خانم&zwnj;های باردار

یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه&zwnj; بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تأمین می&zwnj;کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری&zwnj;های مادرزادی جنین را کاهش می&zwnj;دهد. اگر باردار هستید یا قصد بچه دار شدن دارید از این میوه میل کنید تا فرزند سالم به دنیا بیاورید.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 16768
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:26 توسط حمیدرضا حسنی |
برای لاغر شدن صبح ورزش کنیم یا عصر؟!  <-PostCategory-> 

شروع روز با ورزش و فعالیت بدنی بر تنظیم روند کل روزتان موثر است و کسانی که در صبح ها ورزش می کنند بیشتر مستعد حفظ عادت فعالیت بدنی خود هستند.

این سوال برای خیلی از افراد که قصد دارند برای کاهش وزن رژیم بگیرند وجود دارد که آیا باید در هنگام صبح ورزش کنند و یا وقت ورزش مهم نمی باشد؟

اگر شما قصد کاهش وزن دارید پیاده روی در صبح گاه و هر اقدام دیگری که می توانید برای حرکت دادن بدنتان انجام دهید مفید است. برای کاهش وزن و پایین نگه داشتن وزن نیازمند فعالیت بدنی و ورزش می باشید. متخصصین عقیده دارند که ورزش باید بخشی از الگوی زندگی روزانه شما گردد و شروع روز با ورزش بهترین عادت رفتاری است. البته راهکار کلیدی این است که هر جا و هر زمان که می توانید ورزش کنید چه در صبح باشد چه بعد از ظهر و چه عصر.

ولی شروع روز با ورزش و فعالیت بدنی بر تنظیم روند کل روزتان موثر است و کسانی که در صبح ها ورزش می کنند بیشتر مستعد حفظ عادت فعالیت بدنی خود هستند. وقتی شما ورزش و فعالیت بدنی را به عنوان اولین اقدامتان در صبح گاه انجام می دهید در واقع ورزشتان را قبل از دیگر مشغله و حواس پرتی ها ی روزمره انجام داده اید و امکان اینکه مشغله و پیش آمدهای روزمره مانع از ورزش و فعالیت بدنی روزانه شما گردند از بین می رود.

ارتباط ورزش با کاهش وزن و خواب بهتر:

همه می دانیم که ورزش و فعالیت بدنی با سوزاندن کالری به کاهش وزن و حفظ وزن مناسب کمک می کند . میانگین کالری مصرفی تخمین زده شده به ازای ۳۰ دقیقه از فعالیت های بدنی مختلف به شرح زیر می باشند:

فعالیت بدنی شدید:

دویدن و یا نرم دویدن ( ۸ کیلومتر در ساعت ): ۲۹۵ کیلوکالری
دوچرخه سواری ( برای مسافت ۱۶ کیلومتر به بالا ): ۱۹۵ کیلوکالری
شنا کردن ( شنای آزاد آهسته ) : ۲۵۵ کیلوکالری
فعالیت های هوازی : ۲۴۰ کیلوکالری
بسکتبال: ۲۲۰ کیلوکالری

فعالیت بدنی آهسته:

پیاده روی ( حدود ۵/۵ کیلومتر در ساعت ) : ۱۴۰ کیلوکالری
نرمش با وزنه ها ( نرمش ملایم و آهسته ) : ۱۱۰ کیلوکالری
تمرینات کششی: ۹۰ کیلوکالری
دوچرخه سواری ( کمتر از ۱۶ کیلومتر ) : ۱۴۵ کیلوکالری

همچنین نتایج حاصل از پژوهشها توصیه می نمایند که ورزش صبح گاهی خواب را بهبود می بخشد که این امر مزیتی است که می تواند کاهش وزن را نیز ارتقا دهد. ورزش صبح گاهی ( و نه در اواخر روز ) ممکن است بر تنظیم ریتم طبیعی بدن ( ساعت درونی بدنتان ) موثر باشد و لذا کیفیت خواب شما بهبود خواهد یافت . خواب مناسب در کنترل تعادل هورمونهایی که به کنترل اشتها کمک می کنند مفید است پس می توانید با خودتان قرار بگذارید که به ورزش صبحگاهی به چشم یک قرارملاقات مهم نگاه کنید که به راحتی نمی توانید آن را کنسل کنید.

فعالیت بدنی را به زندگی روزمره خود بیاورید:

یک راهکار برای اینکه فعالیت بدنی و ورزش را تبدیل به عادت رفتاری روزانه خود نمایید این است که آن را بخشی از زندگی عادی خود نمایید. برخی افراد فکر می کنند، فعالیت بدنی روزانه شامل پوشیدن کفش ورزشی و یک دوی ماراتن است. ولی راه های دیگری نیز برای افزودن فعالیت بدنی به زندگی روزمره تان وجود دارند.

برای مثال در طی روز به پیاده روی بپردازید و وقتی برای خرید بیرون می روید تا حد امکان پیاده روی کنید و وقتی جایی می روید عمدا ماشین را کمی دورتر از مقصد پارک کنید و بقیه مسیر را به پیاده روی بپردازید. به جای آسانسور از پلکان تردد کنید و اگر این کارها را انجام دهید به تدریج تبدیل به عادات روزمره شما خواهند شد.

فعالیت بدنی های دیگر مانند: پیاده روی، دوچرخه سواری، وزنه برداری ، یوگا و شنا نیز می توانند یک گزینه مناسب برای فعالیت بدنی صبحگاهی باشند .

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 16768
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:26 توسط حمیدرضا حسنی |
داستان کوتاه طنز  <-PostCategory-> 

استاد فیزیک ۲ ما یه استاد جا افتاده و تقریبا مسنی بود&hellip;

به ندرت شوخی میکرد ولی همه دوستش داشتن.

یه بار سرکلاس وسط درسش یه چیزی رو اشتباه گفت بنده خدا&hellip;

تا آخرای کلاس یه پسر بی مزه هی داشت نچ نچ میکرد می رفت رو مخ همه&hellip;

این شد که استاد موجه ما یهو برگشت با خونسردی تمام گفت:

کیه داره باباشو صدا میکنه؟!؟

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 16768
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:57 توسط حمیدرضا حسنی |
ماهی گیری/داستان کوتاه  <-PostCategory-> 
مردی باهمسرش در خانه تماس گرفت و گفت:&rdquo;عزیزم ازمن خواسته شده که با رئیس و چند تا از دوستانش برای ماهیگیری به کانادابرویم&rdquo;

ما به مدت یک هفته آنجا خواهیم بود.این فرصت خوبی است تا ارتقائ شغلی که منتظرش بودم بگیرم بنابراین لطفا لباس های کافی برای یک هفته برایم بردار و وسایل ماهیگیری مرا هم آماده کن.

ما از اداره حرکت خواهیم کرد و من سر راه وسایلم را از خانه برخواهم داشت ، راستی اون لباس های راحتی ابریشمی آبی رنگم را هم بردار.

زن با خودش فکر کرد که این مساله یک کمی غیرطبیعی است اما بخاطر این که نشان دهد همسر خوبی است دقیقا کارهایی را که همسرش خواسته بود انجام داد...

هفته بعد مرد به خانه آمد ، یک کمی خسته به نظر می رسید اما ظاهرش خوب ومرتب بود.

همسرش به او خوش آمد گفت و از او پرسید که آیا او ماهی گرفته است یا نه؟

مرد گفت :&rdquo;بله تعداد زیادی ماهی قزل آلا،چند تایی ماهی فلس آبی و چند تا هم اره ماهی گرفتیم . اما چرا اون لباس راحتی هایی که گفته بودم برایم نگذاشتی؟&rdquo;

جواب زن خیلی جالب بود&hellip;

زن جواب داد: لباس های راحتی رو توی جعبه وسایل ماهیگیریت گذاشته بودم.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 16768
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:57 توسط حمیدرضا حسنی |
موجودی که هرگز نمی‌میرد  <-PostCategory-> 

گونه&zwnj;ای خاص از عروس دریایی؛ تنها موجودی در دنیا که عمر جاودان دارد و هرگز نمی&zwnj;میرد.این حیوان ممکن است تنها موجودی باشد که عمر جاودان دارد.

از آن&zwnj;جایی که این عروس دریایی قادر است پس از آخرین مرحله&zwnj;ی بزرگسالی، دوباره تغییر شکل داده و به نخستین مرحله&zwnj;ی زندگی خود بازگردد، ممکن است هیچ پایان طبیعی برای طول عمر این حیوان وجود نداشته باشد.

دانشمندان می&zwnj;گویند hydrozoan jellyfish تنها حیوانی است که می تواند بارها و بارها در زمان به عقب برگردد و دوباره حالت بواسیر لحمی خود را (مرحله اول از زندگی) پیدا کند.

آن&zwnj;ها می&zwnj;خواهند بفهمند چه&zwnj;طور این حیوان می&zwnj;تواند جریان سالخوردگی خود را به حالت معکوس درآورد. از آنجایی که این حیوان هیچ&zwnj;وقت نمی&zwnj;میرد، تعداد آن&zwnj;ها در اقیانوس&zwnj;ها روز به روز در حال افزایش است.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 16768
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:57 توسط حمیدرضا حسنی |
چاقی کودکان را جدی بگیرید  <-PostCategory-> 
کودکان بیش از آنچه تصور می&zwnj;کنیم از چاقی آسیب می&zwnj;بینند.
نتایج یک مطالعه جدید از سوی کارشناسان بهداشتی دانشگاه کالیفرنیا نشان می&zwnj;دهد هرچند بسیاری از والدین اضافه وزن را در کودکان چندان جدی نمی&zwnj;گیرند اما واقعیت این است که کودکان مبتلا به چاقی و اضافه وزن وقتی به سن نوجوانی و جوانی می&zwnj;رسند بیش از آنچه انتظار می&zwnj;رود دچار مشکلات پزشکی و بهداشتی می&zwnj;شوند.

دکتر نیل هالفون، پزشک و رییس مرکز &laquo;کودکان، خانواده&zwnj;ها و جوامع سالم&zwnj;تر&raquo; در دانشگاه کالیفرنیا با مطالعه روی ۴۳ هزار کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۷ ساله به نتایج فوق دست یافته&zwnj; است.

وی از والدین این کودکان نیز درباره وضعیت سلامت آنها سوالاتی پرسید. نتایج بررسی&zwnj;ها که در مجله &laquo;متخصصان اطفال&raquo; به چاپ رسید، نشان داد: جدا از مشکلات بهداشتی متداول در دوران کودکی، آن دسته از اطفالی که اضافه وزن و چاقی دارند بیشتر به عفونت&zwnj;های گوش و نیز ناراحتی&zwnj;های استخوانی، مفصلی و عضلانی مبتلا می&zwnj;شوند. بعلاوه کودکان چاق دو برابر بیشتر با خطر ابتلا به مشکلات جسمی، روانی و رشدی مواجه می&zwnj;شوند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 16768
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:57 توسط حمیدرضا حسنی |
عادت‌های روزانه، دشمن دندان‌ها  <-PostCategory-> 

شیوه زندگی، غذاها، نوشیدنی ها و حتی برخی ورزش ها می توانند به دندان های شما صدمه وارد کنند.

قند، شکر و شیرینی جات

شکر و شیرینی جات اولین دشمن دندان های شما به شمار می روند و هر چه مدت زمانی که در محیط دهان هستند بیشتر باشد، آسیب وارده شدیدتر است. شکر توسط باکتری های موجود در دهان که تولید کننده اسید هستند، مصرف می شود و اسید تولید شده مینای دندان را تخریب می کند. از افراط در مصرف آب نبات، پاستیل و میوه های خشک مانند کشمش بپرهیزید، زیرا این خوراکی ها به مدت طولانی به دندان ها می چسبند و آسیب بیشتری به دندان ها وارد می کنند.

در صورت مصرف دسر و میان وعده های شیرین مانند شیرینی، شکلات، کیک، بیسکوییت، پودینگ، ژله، مربا، عسل، بستنی، شربت، نوشابه، شیر و آبمیوه مسواک زده و یا محیط دهان را با آب بشویید.

سبزیجات و میوه های تازه، سالم ترین میان وعده به شمار می روند.

نوشیدنی ها

نوشیدنی های قند دار و حتی بدون قند از جمله چای و قهوه نیز برای دندان ها مضر هستند، زیرا محیط دهان را اسیدی می کنند و احتمال پوسیدگی دندان را افزایش می دهند. نوشیدنی های الکلی نیز اسید تولید کرده و موجب فرسایش دندان ها می شوند. همچنین مصرف الکل با خشکی دهان و کاهش بزاق همراه است و از آنجایی که بزاق به رفع پلاک و تجمع باکتری ها از روی سطح دندان ها کمک می کند، مصرف الکل خطر پوسیدگی دندان ها را بالا می برد.

همچنین مصرف الکل خطر ابتلا به سرطان های دهان را افزایش می دهد. بر اساس مطالعات مرکز تحقیقات سرطان انگلستان، ۷۵ تا ۸۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان های دهان از الکل استفاده می کرده اند.

سیگار

سیگار موجب زرد شدن دندان ها، بوی بد دهان، بروز بیماری های لثه، مشکلات تنفسی و سرطان ریه و همچنین سرطان های دهان می شود. اگر شما روزانه ۲۰ نخ سیگار و یا بیشتر مصرف می کنید، خطر ابتلا به سرطان های دهان، ۶ برابر در شما بیشتر از سایر افراد است.

مصرف برخی داروها

برخی داروها موجب خشکی دهان و کاهش بزاق می شوند. بر اساس بیانیه انجمن دندان امریکا بیش از ۵۰۰ دارو از جمله مسکن ها و داروهای ضد حساسیت دارای این اثر می باشند. خشکی دهان و کاهش بزاق یکی از دلایل پوسیدگی دندان است. در صورت مصرف این داروها می توانید از آدامس های بدون قند برای افزایش ترشح بزاق استفاده کنید.

ورزش

در صورت انجام ورزش هایی که ممکن است به دهان و دندان های شما آسیب وارد کنند، از یک محافظ دهان استفاده کنید. می توانید برای تهیه این محافظ ها از دندانپزشک کمک بگیرید.

سایرخطرات

استفاده از دندان ها برای باز کردن در ظروف و بطری ها، باز کردن گره ها و بسته بندی های پلاستیکی، جویدن یخ و خوردن مواد غذایی سخت مانند ته دیگ نیز برای دندان ها مضر هستند و موجب آسیب آنها می شوند. در صورتی که شما دندان های خود را به صورت ناخودآگاه و یا هنگام خواب به هم فشار داده و یا می سایید، حتما با دندانپزشک مشورت کنید.

مراقبت از دندان ها:

۱- دندان های خود را ۲ بار در روز با خمیر دندان های حاوی فلوراید مسواک بزنید و روزانه ۱ بار از نخ دندان برای تمیز کردن فاصله میان دندان ها استفاده کنید.

۲- از یک رژیم غذایی سالم که حاوی همه گروه های غذایی از جمله نان و غلات، گوشت ها، تخم مرغ، حبوبات، لبنیات، میوه ها و سبزیجات باشد، پیروی کنید.

۳- مصرف قند، شکر، شیرینی جات و آبمیوه های آماده را به حداقل برسانید.

۴- از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید.

۵- به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 16768
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:57 توسط حمیدرضا حسنی |
چگونه مراقب دندان های خود باشیم؟  <-PostCategory-> 

آیا می دانید چگونه باید از دهان و دندان ها مراقبت کرد؟ آیا می توانید دندان های خود را درست نخ بکشید؟ آیا می توانید دندان های خود را درست مسواک بزنید؟ با رعایت بهداشت دهان و دندان ها، دچار عفونت های لثه و دندان ها نمی شویم. این نوع عفونت ها را نباید کم اهمیت دانست؛ زیرا عفونت های لثه و دندان به دهان محدود نمی شوند و ممکن است از طریق خون، به سایر قسمت های بدن مثل قلب برسند و باعث آسیب آنها شوند.


۱. آیا بیش از ۴۰ سال دارید؟

با افزایش سن، احتمال ابتلا به بیماری التهاب لثه ها نیز افزایش می یابد. نیمی از افراد بالای ۵۵ سال به این بیماری دچار می شوند. اما این عارضه لزوماً با افزایش سن ایجاد نمی شود. شما می توانید با روزانه ۲ بار مسواک زدن،&zwnj; نخ کردن روزانه دندان ها و چک کردن سلامت دندان های خود توسط دندانپزشک به طور منظم، تا سال های پیری خود لثه هایی سالم داشته باشید.

۲. چند بار در روز مسواک می زنید؟

یک بار مسواک زدن در روز برای از بین بردن پلاک ها و باکتری ها، کافی نیست. دندان های خود را حداقل ۲ بار در روز بشویید و هر بار ۲ دقیقه را صرف شستن دندان ها کنید.

۳. چند بار دندان هایتان را نخ می کنید؟

بسیاری از افراد تنها بین دندان هایی را که به راحتی دسترسی دارند، یا دندان هایی که غذا بین آنها رفته را نخ می کنند. اما بین همه دندان ها را روزانه باید تمیز کرد. مسواک زدن به تنهایی نمی تواند باکتری ها را از میان دندان ها بزداید. به همین دلیل بهتر است از نخ دندان استفاده کنید.

۴. آیا هنگام مسواک زدن یا نخ کردن دندان ها، لثه تان خونریزی می کند؟


لثه را مانند پوست دست تصور کنید اگر با هر بار شستن پوست دست تان خونریزی می کرد،&zwnj; متوجه می شدید که مشکلی وجود دارد. بنابراین در صورت بروز این مشکل، باید برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

۵. چند بار برای تمیز کردن دندان های خود و جرم گیری آنها، نزد دندانپزشک می روید؟


حتی با مسواک زدن و نخ کردن مرتب، مقداری پلاک و جرم بر روی دندان ها باقی می ماند. با مراجعه به پزشک حتی اگر مشکلی در دندان ها و لثه شما وجود داشته باشد، در مراحل اولیه شناسایی می شود و در زمان مناسب می توان از آن پیشگیری کرد. سلامت دهان و دندان نشان دهنده سلامت عمومی بدن است و چنانچه مشکل حادی وجود داشته باشد، دندانپزشک شما را به پزشک ارجاع می دهد.

۶. آیا هیچ کدام از دندان های شما لق شده است؟

لق شدن دندان ها بر اثر از بین رفتن بافت لثه زیر دندان ها ایجاد می شود. این بافت ها ریشه دندان را به استخوان فک متصل می کند. زمانی که لثه دچار عفونت شود و درمان نشود، تجمع باکتری ها آن بخش از لثه را که موجب محکم نگه داشتن دندان ها می شود، تخریب می کند و بی توجهی به درمان آن موجب لق شدن دندان ها می شود.

۷. آیا احساس می کنید لثه شما از دندان هایتان فاصله گرفته و پایین افتاده است؟

زمانی لثه از دندان فاصله می گیرد که دیگر توسط استخوان فک حافظت نشود. موارد زیر می تواند نشانه پایین آمدن لثه باشد:
ـ دندان ها حساس می شود.
ـ دندان ها بلندتر از حالت نرمال به نظر می رسند. زیرا زمانی که لثه پایین می رود بخش بیشتری از دندان ها در معرض دید قرار می گیرد.
ـ بخشی از دندان که به لثه نزدیک است، بی حس می شود و دندان ها تغییر رنگ می دهد.
ـ فاصله بین دندان ها زیاد می شود.
ـ لثه ملتهب و قرمز می شود و پوسیدگی دندان ها در بخش نزدیک به لثه، افزایش می یابد.

۸. آیا تاکنون دندانپزشک به شما گفته که دچار التهاب یا عفونت لثه شده اید؟


در مراجعه بعدی به دندانپزشک تان از او در مورد سلامت لثه خود سوال کنید. چنانچه در گذشته دچار بیماری لثه بوده و درمان شده اید، احتمال اینکه در آینده به آن مبتلا شوید نیز افزایش می یابد.


۹. آیا تا به حال به دلیل التهاب لثه، دندان خود را از دست داده اید؟


چنانچه التهاب لثه آن قدر پیشرفت کرده که موجب لق شدن دندان شده است، احتمالاً تنها راه باقی مانده، کشیدن دندان آسیب دیده است.

۱۰. آیا کسی در بین افراد خانواده به التهاب لثه دچار شده است؟


۳۰ درصد افراد، از طریق انتقالات ژنتیکی به این بیماری مبتلا می شوند. اما التهاب لثه، صرفاً ژنتیکی نیست و باکتری هایی که موجب این بیماری می شوند، می تواند از والدین به فرزندان نیز منتقل شود. حتی استفاده از قاشق و چنگال مشترک می تواند باکتری را منتقل کند.

۱۱. آیا سیگار می کشید، یا آدامس نیکوتین می جوید؟


تحقیقات نشان داده است سیگار کشیدن امکان ابتلا به بیماری های لثه را ۳ تا ۴ برابر افزایش می دهد و پاسخگویی فرد را به درمان نیز کاهش می دهد.

۱۲. آیا مبتلا به دیابت هستید؟
تحقیقات نشان داده است بیماری التهاب لثه و عفونت در افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، تا ۳ برابر افزایش می یابد.

 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 406
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 16768
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در 9 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:57 توسط حمیدرضا حسنی |
مطالب پيشين
» رویانیان استقلالی یا پرسپولیسی بودن احمدی‌نژاد را لو داد
» پولدارترین فوتبالیست‎های جهان
» تاریخ و محل تولد اكثر هنرمندان كشور
» سال تولد و میزان تحصیلات بازیگران معروف ایران
» رعایت این نکات هنگام مطالعه الزامیست
» داروی بسیار خطرناک در شب های امتحان
» عادت های غلط ما ایرانی ها در رانندگی و نگهداری ازخودرو
» تولید دستگاه تزریق انسولین بدون استفاده از سرنگ
» 5 ويتامين مخصوص آقايان
» چربی های شکم و پهلو را آب کنید
» فردوسي پوربرادرم چهار سال است از آلمان برگشته ؛ قلعه نويي را به خدا واگذار مي‌كن
» آزار زنان در آسانسور توسط مرد هوسران
» خبر ویژه : خداحافظی جادوگر از فوتبال در دوبی !
» داروخانه پروردگار
» آشنایی با 7 ماده غذایی چربی‌سوز
» هشدار :لطفاً توجه کنید و به دیگران اطلاع دهید !
» تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی
» دانستنی های بامزه
» 9 دانستنی جالب
» 10دانستنی های علمی


موضوعات
ورزش
طنز
پزشکی و سلامت
داستان کوتاه
جالب و خواندنی
آشپزی
اس ام اس
اخبار هنرمندان
مذهبی
پيوندها


(¯`·.¸¸.·'♥ آرزوها ♥'·.¸¸.·´¯) ردیاب جی پی اس ماشین ارم زوتی z300 جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوان سیتی و آدرس javan.city.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

لىىک
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com